معاون اجتماعی بهزیستی: خانواده‌ها به اندازه فیزیک و شیمی به سبک زندگی در مدرسه توجه کنند

افرادی با توانایی مشاوره، مددکار و مربی بهداشت برای به کارگیری در مدارس تربیت می‌شوند

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرایی‌شدن مصوبه تربیت افرادی با توانایی مشاوره، مددکار و مربی بهداشت برای به کارگیری در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجتماعی بهزیستی: خانواده‌ها به اندازه فیزیک و شیمی به سبک زندگی در مدرسه توجه کنند

حبیب‌اله مسعودی فرید در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره بازگو کردن واقعیت‌های اجتماعی گفت: «همه موافق اعلام واقعیت‌ها هستند؛ البته در فضای رسانه اگر آگاهی‌دهی با هدف باشد می‌تواند موثر باشد، اما اگر صرف اطلاع‌رسانی مدنظر باشد فقط باعث نگرانی می‌شود.»

او افزود: «مردم باید بدانند که ممکن است در سنین پایین هم کودک دچار آسیب شود، اما بمباران اطلاعاتی صرف استرس را بالا می‌برد. خانواده‌ها باید همانقدر که به فیزیک و شیمی اهمیت می‌دهند به آموزش سبک زندگی در مدرسه فرزندشان هم توجه کنند. باید والدین به موضوع فرزندپروری و سبک زندگی حساس شوند.»

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: «آموزش و پرورش راهبردی‌ترین و استراتژیک‌ترین نهاد است، باید به آموزش و پرورش کمک کنیم که جایگاهش ارتقا یابد. شکل‌گیری شخصیت و هویت کودکان از سنین پایین شروع می‌شود.»

مسعودی فرید افزود: «سهم آموزش برای کودکان زیر هشت سال از GDP حدود چهار درصد است در حالی که در کشورهای دیگر بالاتر از این رقم است.»

او به طرح نماد اشاره کرد و گفت: «ما پیشنهاد دادیم مددکار اجتماعی در تمام مدارس داشته باشیم که فاز اولیه آن در نظرآباد تهران انجام شد. همه پذیرفته‌اند باید مددکار در مدارس داشته باشیم. قصد داریم افرادی با چندظرفیت تربیت کنیم که آموزش تخصصی ببینند تا هم مشاوره بدهند، هم مددکار و هم مربی بهداشت باشند و در یک نظام سطح‌بندی و ارجاع قرار بگیرند. این امر مصوبه شورای اجتماعی کشور را دارد که باید تا پایان سال اجرایی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار