آمریکایی ها توئیت ضد ایرانی ترامپ را انزجارآور خواندند

تهران (پانا) - با اعلام بازگشت دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران، رئیس جمهوری آمریکا پیامی منتشر کرد که از سوی منتقدان آمریکایی انزجار آور توصیف شد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آمریکایی ها توئیت ضد ایرانی ترامپ را انزجارآور خواندند

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیامی در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرد که به بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران اشاره دارد.

ترامپ در این پیام، تصویری از خود منتشر کرده که روی آن نوشته است «تحریم ها در راهند؛ 5 نوامبر».

ریچارد نفیو معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از طراحان تحریم های این کشور علیه ایران است، این اقدام ترامپ را منزجر کننده توصیف کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: صادقانه بگویم، این (پیام) منزجرکننده است. من مدتی طولانی به صورت مستقیم مسئول تحریم های آمریکا علیه ایران بودم. من به پیشرفت، طراحی و کاربرد این تحریم ها احساس غرور می کردم اما لذت نمی بردم.

نفیو افزود: چنین کاری رقت انگیز است و هزینه های انسانی بسیاری را (بر آمریکا) اعمال می کند. لطفا این مساله را جدی بگیرید.

مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا جمعه شب اعلام کردند که دور دوم تحریم های این کشور علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اعمال می شود.

با این حال پمپئو گفت که 8 کشور برای دوره ای 6 ماهه از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف می شوند و پس از آن تمدید این معافیت بررسی خواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا نیز با بیان اینکه 700 فرد و نهاد ایرانی دیگر در فهرست سیاه تحریم ها قرار خواهند گرفت، افزود که دسترسی ایران به سیستم مالی بین المللی سوئیفت قطع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار