در برنامه روی خط خبر

کاظمی:‌ روز ۱۳ آبان فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای افزایش بصیرت و خودباروی است

۱۳ آبان تنها روز دانش‌آموز نیست بلکه نماد وحدت و همبستگی ملت ایران است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش روز ۱۳ آبان را فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای افزایش بصیرت، آگاهی، خودباروی و اعتماد به نفس در مقابل استکبار دانست.

کد مطلب: ۸۶۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی:‌ روز ۱۳ آبان فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای افزایش بصیرت و خودباروی است

علیرضا کاظمی در برنامه روی خط خبر شبکه شش سیما درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای روز ۱۳ آبان گفت: روز ۱۳ آبان در تقویم نظام جمهوری اسلامی سه رویداد مهم در خود جای داده است و به واسطه اهمیت این رویدادها برای همیشه در ذهن، قلب و روح ما جاویدانه مانده است.

او ادامه داد: رویدادهای ۱۳ آبان آغازی بر فروپاشی پایه‌های استکبار و ظلم جهانی است هم در رویداد تبعید امام در سال ۴۳ و هم در رویداد سال ۵۷ که فلسفه نام‌گذاری روز دانش‌آموز است.

کاظمی افزود: اهمیت ۱۳ آبان از منظر تسخیر لانه جاسوسی هم جایگاه بالایی دارد که امام تعبیر انقلاب دوم را کردند. به نظر می رسد روز ۱۳ آبان نماد پیروزی انقلاب در قبال استکبار و روز جشن انقلاب به واسطه استقامت در برابر توطئه‌های دشمن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور دانش‌آموزان در این عرصه به دلیل اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان جمهوری اسلامی و پرچم‌دار دفاع از آرمان‌های انقلاب هستند، اهمیت بالایی دارد لذا نگاه ما در آموزش و پرورش به ۱۳ آبان صرفا از جهت تاریخی نیست بلکه یک موقعیت تربیتی است که فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای افزایش بصیرت، آگاهی، خودباروی و اعتماد به نفس در مقابل استکبار را به منصه ظهور می‌رساند.

او ادامه داد: آموزش و پرورش از این فرصت نهایت استفاده را می‌کند. تجلی حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های سیاسی اجتماعی فرصتی برای بصریت‌افزایی آنان است.

کاظمی افزود: برای روز ۱۳ آبان حرکتی نمادین در آموزش و پرورش داریم که حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی است. تشکل‌های دانش‌آموزی در این حضور سرامد هستند علاوه بر این زنگ استکبارستیزی با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس شهر تهران به صورت نمادین و به صورت همزمان در تمام مدارس کشور به صدا در می‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مدارس کشور ارزش فوق‌العاده بالا و والایی به دلیل ایجاد بصیرت در دانش‌آموزان و بازبینی نقش آنان در عرصه‌های مختلف دارد.

کاظمی همچنین ادامه داد: تجلیل از دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف را نیز خواهیم داشت که دعوت از سخنرانان در مدارس می‌تواند به این امر کمک کند.

او افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی بیانیه مشترکی دارند که در این روز قرائت می‌شود همچنین دیدار با مقام معظم رهبری در این هفته در کنار برنامه بسیح دانش‌آموزان، دیدار با خانواده شهدا و شهید فهمیده، غبارروبی مزار شهدا طراحی شده است.

کاظمی گفت: امسال ۱۳ آبان به لحاظ نوع رویکرد دشمن در برابر انقلاب که در تمام عرصه‌ها در ۴۰ سالگی انقلاب، جنگ روانی در حوزه اقتصادی را آغاز کرده است، افتخار دیگری به افتخارات جمهوری اسلامی خواهد افزود.

او در پایان گفت: ۱۳ آبان تنها روز دانش‌آموز نیست، نماد وحدت و همبستگی ملت ایران است لذا انتظار داریم تمام آحاد جامعه یک دل و یکپارچه در این روز حضور پیدا کنند و حضور مقتدرانه مردم را در قبال استکبار جهانی نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار