فرآیند قیمت‌گذاری خودرو تشریح شد

تهران (پانا) - معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز یا مصرف کنندگان انجام می شود.

کد مطلب: ۸۶۶۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند قیمت‌گذاری خودرو تشریح شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «وحید منایی» با استناد به دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کارگروه تنظیم بازار، بیان داشت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز یا مصرف کنندگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: قیمت خودرو پس از بررسی و محاسبه قیمت تمام شده توسط این سازمان بر مبنای مستندات مالی حسابرسی شده و مرتبط با تولید هر خودرو در کمیته خودرو، مطرح و برای تأیید و تصویب به کارگروه تنظیم بازار منعکس می شود.

وی افزود: این موضوع در قالب یک نظریه کارشناسی و محاسباتی طرح می شود که باید جانب انصاف، عدالت و بی طرفی در آن بر اساس واقعیات و اعداد و ارقام رعایت شده باشد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بدیهی است به دنبال آن، کارگروه تنظیم بازار بر اساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده سازی قیمت های جدید تصمیم خواهد گرفت.

منایی توضیح داد: قیمت های فروش خودروسازان در اسفند ماه سال 1391 نیز بر اساس ضوابط قانونی وقت توسط خودروسازان تعیین و اجرا شد و موضوع تعیین قیمت 2 برابری توسط این سازمان در مقطع زمانی یاد شده به هیچ وجه صحت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار