رییس کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد:

شناسایی تهدیدات زیستی و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع چنین تهدیداتی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد

بیرجند( پانا) - رییس کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شناسایی تهدیدات زیستی و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع چنین تهدیداتی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۶۶۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی تهدیدات زیستی و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع چنین تهدیداتی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد

حسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به آغاز هفته پدافند غیر عامل که از هشتم تا چهاردهم آبان 97 امسال با شعار پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی در سراسر کشور برگزار می شود گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با توجه به ماهیت کاری خود و عهده دار بودن مسئولیت کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی اقدامات خاصی برای گرامیداشت این هفته برنامه ریزی کرده که با همکاری پرسنل اداره کل، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل و زیستی اداره کل محیط زیست با بیان این موضوع که آمادگی و برنامه ریزی برای حوادث و اتفاقات تهدید کننده زیستی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اظهار داشت: حوزه‌های تهدیدات زیستی شامل انسان، دام و طیور، محیط زیست و منابع طبیعی، گیاهان، آب آشامیدنی و غذا و دارو می شود که معمولاً سه منشأ دارد ، منشأ اول آن طبیعت است و موجودات زنده‌ای که بدون دخالت انسان شکل می‌گیرند مانند جهش‌های مولکولی که باعث به وجود آمدن بیماری می‌شود و برای مقابله با آن باید درمان پزشکی صورت گیرد ، دومین منشا تهدیدات تروریستی است که از آن به عنوان بیوتروریسم نام می‌برند ، بحث سوم به کارگیری عوامل زنده است که علیه انسان به کار برده می‌شود.

وی در ادانه اظهار کرد : برای نمونه یک کشور علیه ما تهدیدات زیستی انجام می‌دهد و ممکن است عناصر به کار رفته تحت عنوان سلاح زیستی به کار برده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود : ما باید در فضای زیستی، قوانین بازدارنده برای منع عوامل زیستی به کار گیریم و از آنجایی که قدرت آسیب‌رسانی عوامل زیستی نسبت به سایر تهدیدات بالاتر است، باید تا آنجایی که می‌توانیم در برابر این تهدیدات، خود را آماده کنیم.

وی افزود: قابلیت انتقال سریع، گمنام بودن حمله کننده، امکان تولید ساده سلاح و ناتوانی در اثبات منشأ حمله از ویژگی‌های جنگ زیستی می‌باشد.

وی اظهار داشت :خوشبختانه پس از تشکیل سازمان پدافند کشور و ادارات کل پدافند غیر عامل در استان ها، اقدامات خوبی در استان خراسان جنوبی انجام شده است و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز ضمن تشکیل کمیته پدافند غیر عامل و شورای پدافند زیستی در اداره کل نسبت به شناسایی تهدیدات حوزه محیط زیست اقدام و آمادگی در حد توان جهت مقابله با تهدیدات احتمالی را کسب نموده است.

لازم به ذکر است دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی کارگاه آموزشی پدافند سایبری، تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصین حوزه محیط زیست و دانشگاهیان، برگزاری رزمایش تخصصی مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، انجام معاینه فنی موتورخانه شوفاژ اداره کل، شرکت در برنامه ها و رزمایش های تدارک دیده شده در این هفته، اطلاع رسانی و نصب بنر و استند و توزیع بروشور و برپایی نمایشگاه در محل اداره کل، شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری مسابقه با موضوع پدافند غیر عامل و پدافند زیستی و... از جمله برنامه هایی خواهد بود که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برنامه ریزی و در طول هفته اجرا خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار