معاون وزیر بهداشت خبر داد

خدمت‌رسانی درمانی به بیش از ۱۰۲ هزار زائر اربعین در مرزهای کشور

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت از خدمت‌رسانی درمانی به ۱۰۲ هزار و ۷۷۱ زائر در ایام اربعین حسینی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خدمت‌رسانی درمانی به بیش از ۱۰۲ هزار زائر اربعین در مرزهای کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی درباره خدمت‌رسانی درمانی در بخش اورژانس بیمارستانی به زائران اربعین حسینی گفت: از ۲۱ مهر تا ۸ آبان ماه، به ۱۰۲ هزار و ۷۷۱ (۵۲۸۵۲ نفر مرد و ۴۹۹۱۹ نفر زن) مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مرزی، خدمات بیمارستانی ارائه شده است.

وی در تشریح خدمات درمانی در اربعین حسینی اظهار کرد: از مجموع افرادی که به مراکز درمانی مستقر در مرز مراجعه کرده‌اند، ۳۶۹۳ نفر بستری شده و ۹۹۰۷۳ نفر درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، افزود: از کل مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی، تاکنون ۱۷۲۰ نفر دچار مشکل قلبی، ۸۳۴ نفر دچار مشکل تنفسی، ۸۹۵ نفر دچار حوادث ترافیکی و ۵۹۰ نفر دچار مسمومیت غذایی شده‌اند.

جان‌بابایی با بیان اینکه ۲۰۴۲۶ نفر نیز به درمانگاه‌های تخصصی و ۲۸۹۷۵ نفر نیز به درمانگاه‌های سیار مراجعه کرده‌اند و خدمات لازم را از سوی کادر درمان دریافت کرده‌اند، افزود: در حدود ۱۲ هزار نیروی درمانی در مرزها برای ارائه خدمات با زائران حسینی مستقر هستند که این نیروها در مرزها در ۸۹ مرکز درمانی و ۹ بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات درمانی حضور فعال دارند.

وی گفت: ۱۰۲ هزار و ۶۵۱ نفر از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی مستقر در مرز، ایرانی و ۱۲۰ نفر از آنها نیز از اتباع خارجی بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار