در نظام رتبه‌بندی «یو اس نیوز»

دانشگاه تهران، مقام نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد

تهران (پانا) - براساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی «یو اس نیوز» دانشگاه تهران با کسب امتیاز ۶/۴۸ مقام نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد و دانشگاه صنعتی شریف نیز با امتیاز ۷/۴۷ به عنوان برترین دانشگاه صنعتی کشور معرفی شد.

کد مطلب: ۸۶۶۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه تهران، مقام نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، «یو اس نیوز» در جدیدترین رتبه‌بندی خود بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه جهان را براساس ۱۳ شاخص منحصر به فرد اندازه‌گیری و اعلام کرده است که براساس آن دانشگاه تهران با کسب امتیاز ۶/۴۸ و رتبه جهانی ۴۳۸ مقام نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد و دانشگاه صنعتی شریف نیز با کسب امتیاز ۷/۴۴ برترین دانشگاه صنعتی کشور معرفی شد.

در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده اما در مجموع رتبه ۲۱ دانشگاه کشور اعلام شده است.

رتبه دوم با کل امتیاز ۴۷/۷ و رتبه جهانی ۴۶۰ مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی ایران است و دانشگاه صنعتی شریف سومین دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی یو اس نیوز با امتیاز ۷/۴۷ موفق به کسب رتبه جهانی ۵۵۰ شده است.

همچنین دانشگاه‌های تربیت مدرس با امتیاز ۹/۳۵ و رتبه ۸۰۵ و علم و صنعت ایران با امتیاز ۷/۳۴ و رتبه ۸۳۷ به ترتیب رتبه‌های هفتم و هشتم را کسب کردند.

دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز نیز هر کدام با امتیاز ۵/۳۳ و رتبه مشترک جهانی ۸۷۲ در جایگاه نهم قرار دارند. همچنین رتبه دانشگاه نوشیروانی بابل ۱۱ و رتبه جهانی آن ۹۰۲ اعلام شده است.

بر این اساس؛ رتبه‌های دوازدهم تا پانزدهم به دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی شهید بهشتی، اصفهان و علوم پزشکی ایران به ترتیب با رتبه‌های جهانی ۹۳۸، ۱۰۶۶، ۱۱۲۷ و ۱۱۷۹ تعلق دارد.

دانشگاه کاشان رتبه ۱۶ را در بین دانشگاه‌های برتر ایران کسب کرده و رتبه جهانی این دانشگاه ۱۱۸۲ است.

دانشگاه رازی دارای رتبه ۱۷، علوم پزشکی اصفهان دارای رتبه ۱۸، گیلان رتبه ۱۸، علوم پزشکی تبریز ۲۰، و شهید باهنر کرمان ۲۱ است که این دانشگاه‌ها در جمع دانشگاه‌های برتر جهان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های ۱۱۹۰، ۱۱۹۶، ۱۲۱۶، ۱۲۲۵ و ۱۲۳۷ شده‌اند.

«یو اس نیوز» در رتبه‌بندی حاضر رتبه بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه جهان را براساس ۱۳ شاخص منحصر به فرد اندازه‌گیری و اعلام کرده است. در بین شاخص‌های مورد استفاده این رتبه‌بندی شاخص‌های تعداد مقالات ۱ درصد برتر، درصد مقالات ۱ درصد برتر، مقالات بین‌المللی، مقالات پراستناد نسبت به شاخص‌های مورد استفاده سایر نظام‌های رتبه‌بندی متفاوت است البته یو اس نیوز از عملکرد پژوهشی و اعتبار جهانی و منطقه‌ای دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار