رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دریاچه ارومیه تنها مسئله مردم آذربایجان نبوده بلکه مشکل ایران است

تبریز(پانا) - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم این دریاچه را نجات دهیم، وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام کند که چه گروهی از محصولات از لحاظ بهره‌وری آب، بهترین هستند و کشاورزان را به کاشت محصولات مشخص شده سوق دهد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دریاچه ارومیه تنها مسئله مردم آذربایجان نبوده بلکه مشکل ایران است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای احیای دریاچه ارومیه نباید تنها به دنبال راه‌حل‌های فنی بود، گفت: معتقدم شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه ظرفیت‌ها، موانع فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه را مشخص کند.

احمدعلی کیخا در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: دریاچه ارومیه تنها مسئله مردم آذربایجان نبوده بلکه مشکل ایران است.

وی بیان کرد: باید توجه کنیم که کجای کارمان اشتباه بوده که در استانی پرآب مانند گیلان، خوزستان و روستاهای جوار رودخانه‌های بزرگ، مشکل آب داشته و تالاب‌ها را از دست داده ایم.

وی با بیان این‌که معتقدم در رویکردهای مدیریت منابع آب مشکل داریم، افزود: چندین مصرف کننده آب از جمله بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست از آب محدود در حوضه دریاچه ارومیه، استفاده کردند که اکنون نتیجه آن بی آبی دریاچه شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر می‌خواهیم این دریاچه را نجات دهیم، معتقدم وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام کند که چه گروهی از محصولات از لحاظ بهره‌وری آب، بهترین هستند و کشاورزان را به کاشت محصولات مشخص شده سوق دهد.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان این‌که مهم‌ترین دغدغه کشاورزان فروش محصولات است، گفت: کشاورزان با اصلاح و تغییر رفتار می‌توانند باعث پس انداز آب شوند.

کیخا افزود: چگونه ایرانیان گذشته، آب را با کم‌ترین امکانات مدیریت می‌کردند ولی نمی‌توانیم در این حوزه کاری انجام دهیم.

وی با بیان این‌که ایران از لحاظ منابع آبی در حال تهدید شدید است، افزود: اگر امروزه هر کسی بتواند برای حل این معضل کمکی کند، باعث نجات ایران شده است، معتقدم تا زمانی که قیمت آب ارزان است، آب به طور صحیح استفاده نخواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: اگر می‌خواهیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم باید قیمت آب اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار