کارویژه‌های سازمان دانش آموزی استان سمنان، کیفی‌سازی می‌شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان از کیفی‌سازی کار ویژه‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کارویژه‌های سازمان دانش آموزی استان سمنان، کیفی‌سازی می‌شود

اسحق اکبری، در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان دانش آموزی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان اظهار داشت: فعالیت‌های سازمان دانش آموزی نمود عینی مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان است.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان اضافه کرد: سازمان دانش آموزی می‌تواند در مسئولیت‌پذیرکردن دانش آموزان و توجه به این دغدغه مقام معظم رهبری بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، افزود: بهترین بستر برای تحقق این هدف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی و فعالیت‌های منحصر به فرد آن است.

اکبری با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان دانش آموزی و دربرگیری همه سلایق دانش آموزان در فعالیت‌های دانش آموزی این سازمان، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی مجموعه‌ای از چندین تشکل مهم و ویژه دانش آموزی مانند پارلمان و مجلس دانش آموزی، پیشتازان دانش‌آموز، خبرگزاری پانا، شورای دانش‌آموزی و برخی دیگر از تشکل‌هاست که می‌تواند پاسخگویی بسیاری از نیازهای فوق برنامه و تربیتی دانش‌آموزان باشد.

وی با بیان اینکه روحیه خودباوری، خود اتکایی و امیدافزایی دانش آموزان در سازمان دانش آموزی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اصل دانش‌آموز باوری و دانش آموز یاوری در فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی متجلی می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه دوری از آمارگرایی و واقعی شدن اعداد و ارقام سبب می‌شود تا برنامه‌‌ریزی برای افزایش کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها آسان‌تر شود، افزود: از این رو سازمان دانش‌آموزی استان سمنان در سال تحصیلی جدید به دنبال کیفی‌سازی فعالیت‌های خود در مدارس است.

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های حوزه تعلیم و تربیت افزایش یابد

نماینده استان سمنان در مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: مجلس دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین آوردگاه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز این نقش‌آفرینی دانش‌آموزان باشد.

امیررضا کاشفی‌پور افزود: امروز سازمان دانش‌آموزی در بخش‌های مختلف فعالیت خود مسیر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان را در فرایندهای تصمیم‌سازی تربیتی هموار می‌کند.

وی مجلس دانش‌آموزی را جایگاهی مهم و ارزشمند برای دانش‌آموزان در راستای تحقق عینی دانش‌آموز باوری دانست و اضافه کرد: امروز نیاز است تا نقش دانش‌آموزان در حوزه‌های تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان آموزش و پرورش پررنگ‌تر از گذشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون تربیت بدنی و سلامت مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت افزایش ارتباطات و تعامل مجلس دانش‌آموزی و مجلس شورای اسلامی در راستای ارائه مشکلات قشر دانش‌آموز به نمایندگان خانه ملت و چاره‌اندیشی قانونی برای آن، از نماینده گرمسار در خانه ملت خواست تا زمینه‌ساز این تعامل و همکاری بین دو مجلس شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان گرمسار نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، توجه هرچه بیشتر به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار