فرماندار پیرانشهر:

سالانه ۶۰۰میلیون دلار مبادلات تجاری از مرز تمرچین انجام می شود

ارومیه (پانا)- فرماندار پیرانشهر گفت: سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مبادلات از مرز تمرچین پیرانشهر با کشور عراق انجام می شود.

کد مطلب: ۸۶۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۶۰۰میلیون دلار مبادلات تجاری از مرز تمرچین انجام می شود

علی ترابی فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک یکی از پایانه های مهم کشور به شمار می رود اظهارداشت: مرز رسمی تمرچین پیرانشهر مرز مقابل منطقه مرزی حاج عمران عراق بوده که با شهر چومان عراق فاصله کمی دارد و بعنوان دروازه تجاری دو کشور ایران و عراق به شمار می رود.

وی با اشاره به ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از پایانه مرزی تمرچین به دلیل اوضاع اقتصادی کشور و نیز کاهش ارزش پول ملی افزود: از ۲۰ مرداد امسال خروج کالاهای اساسی از مرز تمرچین ممنوع شده و نظارت ها در این خصوص تشدید شده است.

ترابی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال چهار هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون صادراتی از مرز تمرچین تردد کرده است گفت: همچنین در این مدت دو هزار و ۵۰۰ مسافر عراقی از مرز تمرچین تردد کرده اند.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی متاسفانه شاهد احتکار برخی کالاها در پیرانشهر بودیم افزود: از ابتدای سال تاکنون دو هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که در این زمینه ۲۴۰ نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و کالاهایی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کشف شد.

ترابی از اختصاص ۱۴۲ میلیارد ریال برای تکمیل عملیات ساخت و ساز در پایانه مرزی پیرانشهر خبر داد و گفت: تسهیل تردد از پایانه مرزی تمرچین و ارتقای کیفیت خدمات از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهردر جنوب آذربایجان غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که با کشور عراق مرز مشترک دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار