برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین پیش می رود

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین پیش می رود.

کد مطلب: ۸۶۶۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین پیش می رود

محمد پورداود در مراسم اربعین حسینی در آموزشگاه شبانه روزی زینبیه روستای آبشینه اظهار کرد: قیام عاشورا و حرکت تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هدف احیای دین و اصلاح جامعه بود که درس ها و عبرت های فراوانی دارد.

پورداود افزود: حرکت ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی نیز برگرفته از مکتب سرخ عاشورا بود.

وی در ادامه با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید، تصریح کرد: براساس این سند تربیت مقدم بر آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به 4 اولویت آموزش و پرورش، گفت: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری هستند.

وی با بیان این که راهبرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت آن است که آموزش و پرورش به گفتمان ملی تبدیل شود، تصریح کرد: معلمان محور این گفتمان هستند.

پورداود معلمان را پدر و مادرهای معنوی دانش آموزان خواند و تأکید کرد: دانش آموزان عزیز باید علاوه بر پدر و مادر خونی، به پدر و مادرهای معنوی خود نیز احترام بگذارند و در مسیر علم و ایمان تلاش نمایند.

در این مراسم که معاون پرورشی و فرهنگی استان، مدیر و جمعی از معاونین آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان، دهیار و جمعی از اهالی روستای آبشینه نیز حضور داشتند، حاضران به سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان از بخش های مختلف آموزشگاه بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار