در گفت‌وگو با پانا

عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی: با یک ناکامی نباید فکر کنیم کشتی ایران به پایان راه رسیده است

تهران (پانا) – رحیم علی‌آبادی، عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی، نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی را در شان کشتی ایران نمی‌داند اما معقتد است که با این ناکامی کشتی به پایان راه نرسیده و باید برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی: با یک ناکامی نباید فکر کنیم کشتی ایران به پایان راه رسیده است

مسابقات جهانی کشتی فرنگی برای ایران تلخ‌ترین نتایج را همراه داشت و اوج این تلخی در تیم ملی کشتی فرنگی بود که با یک مدال برنز (که البته آن مدال هم به علت حاضر نشدن حریف روی تشک به مهدی علیاری رسید) یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای تاریخ این رشته برای ایران را رقم زد و زنگ خطری جدی را برای المپیک 2020 توکیو به صدا در آورد.

رحیم علی‌آبادی عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد کشتی گیران فرنگی‌کار در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: متاسفانه هیچ کدام یک از کشتی‌گیران ما در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند و نتیجه‌ای هم که به دست آمد به هیچ عنوان در شان کشتی ایران نبود. ما باید دلایل کسب این نتایج را بررسی کنیم و به دنبال توجیه آن نباشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه دلایل زیادی دست به دست هم داد تا این نتیجه برای کشتی فرنگی ایران رقم بخورد. تیم ما قبل از رقابت‌های جهانی در بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود اما در همین مدت زمان اندک، فرصت‌های زیادی را برای تغییر کادر فنی از دست دادیم که نباید این اتفاق می‌افتاد.

نایب قهرمان المپیک 1972 مونیخ تاکید کرد: وقتی وضع در تیم به این صورت باشد مطمئنا کشتی‌گیر نمی‌تواند مانند گذشته تمرکز کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد، ولی به نظرم نباید کشتی‌گیران را دلسرد کنیم. این نتایجی که در مجارستان به دست آمد کاملا نا امیدکننده بود و باعث ناراحتی همه اهالی کشتی و مردم کشتی دوست شد اما کشتی در سال‌های گذشته هم با فراز و فرودهای زیادی روبه‌رو شده بود و این بار اول نیست که چنین روزهایی را تجریه می‌کند. بنابراین به نظرم باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم و بهترین تصمیم را درباره کشتی فرنگی بگیریم و بتوانیم دوباره قدرتمند در میادین ظاهر شویم.

عضو کمیته شواری فنی فدراسیون کشتی درباره کادر فنی تیم ملی گفت: به نظرم باید از داشته های خودمان به نحو احسن استفاده کنیم، حالا این داشته ها هم می‌تواند کشتی‌گیر باشد هم مربی؛ ما دو سال دیگر المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم و از همین حالا باید برای این المپیک تلاش و برنامه ریزی کنیم، بنابراین نباید با یک ناکامی فکر کنیم کشتی به پایان رسیده است و هیچ زمان دیگری نمی تواند موفق شود.

وی در پایان گفت: در ورزش حرفه ای همیشه بالا و پایین وجود داشته است. ما در ادوار گذشته ناکامی کشتی‌گیران را در رقابت‌های مختلف دیده‌ایم و در این دوره هم شاهد آن بودیمو اما همانطور که گفتم این پایان راه نیست، هر چند که انتظارمان خیلی بیشتر از این بود اما برآورده نشد و باید دلیل آن را پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار