هیچ فردی بدون گذرنامه موفق به خروج از مرزها نشد

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به بازگرداندن ۱۲ هزار نفر از زوار فاقد مدارک قانونی از آغاز راهپیمایی اربعین تا کنون، گفت هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا موفق به خروج از مرزهای سه گانه نشده است.

کد مطلب: ۸۶۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هیچ فردی بدون گذرنامه موفق به خروج از مرزها نشد

به گزارش روابط عمومی ناجا، سردار محمد شرفی اظهار داشت: از صبح امروز شاهد افزایش موج بازگشت زوار به کشور هستیم و به منظور تسهیل در تردد زائران عزیز از ساعت ۱۲ ظهر به بعد، مسیر ایلام به سمت مهران یک طرفه و از تردد خودروها جلوگیری و از ساعت ۱۴ مسیر مهران به سمت ایلام نیز یک طرفه می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه خوشبختانه و براساس تدابیر انتظامی لحاظ شده، تاکنون مشکل امنیتی گزارش نشده ، عنوان کرد: طی روند کنترل مدارک زوار در مرزهای سه گانه توانستیم از عبور ۱۲ هزار نفر از زائران فاقد ویزا و گذرنامه جلوگیری کنیم؛ در واقع از آغاز راهپیمایی اربعین تاکنون ۱۲ هزار نفر از زوار به دلیل نداشتن مدارک قانونی به شهرهای مبدأ بازگردانده شده‌اند.

سردار شرفی یادآور شد: ۴هزار نفر از اتباع خارجی نیز به دلیل نداشتن مدارک قانونی بازگشت داده شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد: تاکنون هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا موفق به خروج از مرزهای سه گانه نشده و لایه‌های جمعیتی به همت نیروهای انتظامی و امنیتی با دقت کنترل شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نیروهای پلیس پیشگیری که در استان‌های پشتیبانی کننده چون لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه هستند از امروز به سمت محل‌های خدمت باز می‌گردند، اما دیگر نیروهای مستقر در استان های ایلام و خوزستان تا ورود آخرین زائر به کشور حضور فعال دارند و باید بگویم فعالیت واحدهای کشف و خنثی سازی نیز همچنان ادامه دارد.

سردار شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین، هر پلیس تخصصی علاوه بر اجرای مأموریت ذاتی و تعریف شده، باید یک پیوست فرهنگی را نیز در راستای جلب مشارکت های مردمی دنبال و اجرایی کند، افزود: با تشکیل گروه‌های مردم یاری به دنبال این هستیم گام هایی فراتر از انجام وظیفه برای خدمات دهی به زوار عزیز برداریم.

وی یادآور شد: در موج رفت و بازگشت، زواری داریم که نیاز به کمک و همراهی بیشتری دارند که نیروهای گروه مردم یاری در مواردی چون جابه جایی وسایل همراه زائر، راهنمایی زوار و ... ایفای نقش می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: لازم است یک تشکر ویژه از اهالی منطقه "مهدی آباد" و " صالح آباد" داشته باشم، چرا که در راستای خدمات دهی ویژه به زوار همزمان با موج بازگشت، محدودیت های ترافیکی اعمال شد که بدون همکاری مردم این مناطق پیشبرد اهداف و تمهیدات میسر نبود.

سردار شرفی در پایان خاطر نشان کرد: انصافا مردم خوزستان، ایلام، کرمانشاه و ... میزبانی شایسته ای از زوار آقا ابا عبدالله الحسین (ع) داشتند ، همچنین از مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا که با انتشار و انعکاس به موقع و توأم با صحت و دقت اخبار این ایام و نمایش اقتدار و عظمت راهپیمایی بزرگ اربعین و سهم و نقش پلیس در تأمین نظم و امنیت، به خوبی ایفای نقش کردند، تشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار