ادای احترام وزیر آموزش و پرورش به مقام شهید محمد حسین فهمیده

بطحایی: پشت خنثی شدن توطئه‌های دشمنان دعای خیر شهیدان است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز بر مزار شهید دانش‌آموز محمدحسین فهمیده حاضر شد و با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ این شهید ادای احترام کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: پشت خنثی شدن توطئه‌های دشمنان دعای خیر شهیدان است

در این مراسم خانواده شهید حسین فهمیده، معاون حقوقی و امور مجلس، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران، رئیس جدید مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، او را همراهی می‌کردند.

سید محمد بطحایی گفت: «یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دانش‌آموز به ویژه شهید تابناک آموزش و پرورش، شهید فهمیده را گرامی می‌داریم و بر روان پاک امام همه شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درود می‌فرستیم. برای من و همکارانم افتخار است که در روز اربعین این توفیق را پیدا کردیم که خانواده شهید فهمیده را در محل مرقد منور این شهید زیارت کنیم.»

او ادامه داد: « آن‌ چیزی که واقعا روز به روز همه ما، کشور و مردم احساس بیشتری به آن پیدا می‌کنند این است که هر چه قدر کشور انقلاب ما رو به جلو می‌رود و هر چه دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود واقعا احساس می‌کنیم که بیش از گذشته به توجه،‌ حمایت و دعای شهیدان نیازمندیم.»

بطحایی افزود: «هر چند در کوران کارهای جاری و روزمره، خیلی وقت‌ها فراموش می‌کنیم که این ما نیستیم که گره‌ها را باز می‌کنیم، ما نیستیم که نقشه‌های بسیار پیچیده دشمنان ناجوانمرد را خنثی می‌کنیم. یادمان می‌رود که پشت خنثی شدن این دشمنی‌ها و هموار شدن مسیر این حرکت دعای خیر شهیدان است. شهیدانی که خیلی از آن‌ها مانند حسین فهمیده معصوم بودند و در دوران زندگی‌شان هرچند کوتاه هیچ نشانه‌ای از حب به مقام، ‌ماشین‌های گران‌قیمت، خانه‌ها و سمت‌های آن‌چنانی و هیچ ذره‌ای از آلودگی از این منظر پیدا نشده است و نمی‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «ساده‌انگاری است که ما فکر می‌کنیم کار، تدبیر و کاربلدی ما است که کشور را جلو می‌برد. نباید فراموش کنیم که شهدای دانش‌آموز بر گردن من و همکارانم در آموزش و پرورش دین بزرگی دارند و باید تلاش کنیم این دین را ادا کنیم.»

بطحایی بر کم کردن فاصله فرهنگ دانش‌آموزان امروز با فرهنگ شهدای دانش‌آموز تاکید کرد و گفت: «وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید مرتب این فاصله را کم کنیم و کم کردن این فاصله هم با سخنرانی کردن، کلمات کلیشه‌ای و حتی برنامه‌های کلیشه‌ای اتفاق نمی‌افتد. ما باید بنایی نو برای کم کردن این فاصله در بیفکنیم. امروز دانش‌آموزان ما باید با فرهنگ اصیل، منش و رفتار شهیدانی چون شهید فهمیده انس بگیرند.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «من بارها اشاره کردم که هدف ما کارشناسان این است که این فرهنگ را به نفع دانش‌آموزان امروز نهادینه کنیم تا آن‌ها این فرهنگ را لمس کنند و در زندگی، سیر و منش آن‌ها نهادینه شود. مطمئنا در این مسیر به دعای خیر شهیدان به ویژه شهیدان عزیز و بزرگواری چون شهید فهمیده که افتخار همه ما است و به او می‌بالیم نیاز داریم. امیدوارم در این مسیر خانواده‌های معظم شهدا و پدر و مادر شهید فهمیده ما را از دعای خیر خود بی‌بهره نکنند. مطمئنا بدون کمک خداوند و دعای شما موفق نمی‌شویم.»

باید سند تحول را هر چه سریع‌تر اجرا کنیم

در ادامه این مراسم معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش هم گفت: «شهدای دانش‌آموز مظهر ایمان و شجاعت هستند. امروز اگر می‌خواهیم شهید فهمیده و ۳۶هزار شهید دانش‌آموز از ما مسئولان آموزش و پرورش راضی باشند باید هر چه سریع‌تر بتوانیم مطالبه رهبر انقلاب را مبنی بر اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش فراهم کنیم.»

امیرعلی نعمت‌الهی ادامه داد: «سند تحول آموزش و پرورش است که می‌تواند پیام‌آور آینده خوبی برای ایران اسلامی و مان و ملجا تمام خانواده‌ها و دانش‌آموزان و فرهنگیان باشد تا آینده‌ای درخشان را برای ایران اسلامی رقم بزند.»

او افزود: «با تاکیداتی که وزیر آموزش و پرورش در اجرای کامل سند و همراهی همه ارکان نظام در اجرای آن دارند امیدواریم هر چه سریع‌تر موجبات خوشحالی رهبر انقلاب فراهم شود.»

او گفت: «امروز وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش و پرورش و در راس نظام تعلیم و تربیت کشور مستمر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش در میان دانش‌اموزان تاکید دارد. بنابراین تشکل‌های دانش‌آموزی مانند سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در همه مسائل ایثار و شهادت توانسته‌اند کارنامه خوبی ارائه کنند.»

صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان گفت:‌ «شهید فهمیده کسی بود که امام از او به عنوان رهبر خود نام برد و امیدوارم خداوند به خانواده این شهید عزت فراوان عطا کند و سایه این خانواده بر سر همه دانش‌آموزان بلند باشد. امروز حرکتی دوباره برای درس گرفتن از فرهنگ شهدا است. امیدوارم از این روز درس بگیریم و فهمیده‌های زمان را درک کنیم.»

او افزود: « ما افتخار داریم که سالروز شهید فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است. امروز نزدیک به پنج میلیون دانش‌آموز نام خود را در دفتر بسیج دانش‌آموزی ثبت کرده‌اند تا بتوانند نام و مرام این شهید را ادامه بدهند.»

صابر ماهانی گفت: «نگاه وزیر آموزش و پرورش نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ستودنی است. با تاکید ایشان خوشبختانه کنگره شهدای دانش‌‌آموز سال آینده با محوریت شهید فهمیده برگزار می‌شود.»

پدر شهید فهمیده هم با گرامی داشتن یاد شهدا از وزیر آموزش و پرورش و همکاران او تشکر کرد و گفت: «امیدوارم هیچ وقت هدف امام و گفته‌های ایشان را فراموش نکنیم تا از این طریق بتوانیم به اهداف‌مان دست یابیم.»

خواهر این شهید بزرگوار هم با تشکر از وزیر آموزش و پرورش و سایر همکاران او گفت: «امیدوارم در همه اهداف‌تان موفق باشید و شهدا از ما راضی باشند. امیدوارم که در مسیر شهدا گام برداریم و با تلاش‌مان گامی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت برداریم.»

هم‌چنین در پایان این مراسم کتاب «شهیدان فهمیده» نوشته ابوطالب حافظی و روح‌الله مالمیر به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار