وزیر صنعت:‌ به زودی درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۶۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صنعت:‌ به زودی درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری می‌کنیم

به گزارش وزارت صمت، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع ، تشکلهای تولیدی و صادراتی، بهبود وضع تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌ کرد و گفت:‌ به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم‌گیری با یکدیگر، راهی برای عبور از وضع جدید نداریم.

وی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادهای تشکل‌های صنعتی و صادرکنندگان و نمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری درستاد وزارتخانه به تشکلها و اتاق بازرگانی خبرداد و افزود: حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌های صادر شده اگر گره‌ای باشد حتما باز می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بپذیریم که وضع امروز ما وضع خاصی است و در این وضع بنا داریم جلسه‌های ویژه‌ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم.

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری ازرشته‌های صنعتی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش‌بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

وی در ادامه از جمع‌بندی نظرها و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس جمهور خبر داد و گفت: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادهای امروز بود و حتما طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار