رئیس انجمن اسلامی دبیرستان فرزانگان دوره دوم:

پیاده روی اربعین، عظیم ترین گردهمایی تمام عاشقان حسین (ع) است

یزد (پانا) - دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان دوره دوم به مناسبت گرامیداشت اربعین حسینی صبح روز دوشنبه 7 آبان؛ مراسم قرائت زیارت اربعین همراه با مداحی مداح اهل بیت، نوحه خوانی و سینه زنی توسط هیئت عزاداران قاسم بن الحسن دانش آموزان دبیرستان شهید صدوقی دوره اول با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، مسئولین اداره استعدادهای درخشان، شهردار منطقه یک، عضو شورای شهر، اعضای انجمن اولیا و مربیان، مدیران و معاونین دبیرستانهای همجوار برگزار کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پیاده روی اربعین، عظیم ترین گردهمایی تمام عاشقان حسین (ع) است

یکی از قسمتهای جذاب این مراسم؛ بیان خاطرات پیاده روی اربعین توسط یکی از دانش آموزان بود.

رئیس انجمن اسلامی دبیرستان فرزانگان دوره دوم و دانش آموز پایه یازدهم رشته انسانی که سال گذشته به کربلا مشرف شده بود خاطرات پیاده روی اربعین را چنین بیان کرد: پیاده روی اربعین واقعه ایست که توصیف ناپذیر خواهد بود، تا وقتی انسان در میان خیل عظیم عاشقان حسین(ع) با پای پیاده به سمت کربلا حرکت نکند، نمی تواند شکوه، عظمت و لذت بی حد آن را درک کند. وی ادامه داد: تا شما نخواهید و ته وجودتان عشق به رفتن نباشد آقا هم نخواهد طلبید.

زائر پیاده کربلا خاطر نشان کرد: این پیاده روی بزرگترین رویداد دنیا است به گونه ای که مردم کل جهان بدون دخالت و مدیریت یک کشور، بطور خودجوش به چنین سفر معنوی پر فراز و نشیب می روند. او افزود: این تجمع بزرگ تنها مختص مسلمانان نیست بلکه گردهمایی تمام عاشقان حسین (ع) است.

رئیس انجمن اسلامی دبیرستان فرزانگان دوره دوم گفت: کسی جز سالار شهیدان نمی تواند تمامی سختی های راه را مانند شهد عسل بر آدمی شیرین کند! او تاکید کرد: پیاده روی اربعین شیرین ترین سختی عالم است. وی ادامه داد: آنجا مهم این است که زائر حسینی و تنها دلیلی است که همه عشق به خدمت زائران را دارند.

زائر امام حسین(ع) خاطره اسکان در خانه یکی از عراقی ها را نیز چنین بیان کرد:

«یک شب به خانه ی یکی از عراقی ها رفتیم خانه اش کوچک تر از یک اتاق ساده و خشتی بود اما با تمام وجود رضایت را در چشمانش می دیدی؛ عراقی هایی که درآمد کل سال خود را جمع می کردند تا برای زائر حسین بدهند.

صبح که از خواب بیدار شدیم متوجه شدیم که دو همسایه عراقی در حال دعوا هستند؛ آن یکی می گفت : خیلی بی معرفت هستی که زائر حسین در این کوچه آمده و نگذاشتی حتی دقیقه ای در خانه من بیاید و عشق به حسین چگونه با او رفتار کرده است که آن مرد عراقی برای پذیرایی کوتاه از زائران حسین در خانه اش گریه می کرد و فریاد می کشید.»

وی تاکید کرد: در هیئت ها شب های محرم بارها روضه شنیده ایم و گریسته ایم اما، شنیدن کی بود مانند دیدن؟! در آنجا تمام حواست به کار می افتد، اسارت اسرای کربلا و غریبانه بودن حسین را در انبوه جمعیت حس می کنی و می فهمی سخت ترین جایش کجاست؟

رئیس انجمن اسلامی دبیرستان فرزانگان دوره دوم اظهار داشت: وقتی سه روز پیاده میروی و تمام سختی ها را به جان می خری تا اربعین به امام حسین(ع) برسی و فقط باید از دور به دیدن یک گنبد اکتفا کنی، سلام بدهی و برگردی مثال این است که یک فرد تشنه را تا لب چشمه ببرند و تشنه برگردانند. او ادامه داد: در پیاده روی اربعین چیزهایی مثل: عشق، غریبی، مقاومت و اتحاد را می توان جستجو کرد.

وی در پایان گفت: پیاده روی اربعین تنها جایی خواهد بود که نوکری، بزرگترین افتخار عالم است.

شایان ذکر است: امسال نیز چند نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان دوره دوم در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار