مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

دانش آموزان با آگاهی از پیام های عاشورا و اربعین در جهت ترویج و تبلیغ گام بردارند

ارومیه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: عاشورا و اربعین پیام های تربیتی بسیار بزرگی را دارند که دانش آموزان باید ضمن آگاهی از این پیام ها در تبلیغ و ترویج این پیام‌ها حرکت کنند.

کد مطلب: ۸۶۶۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان با آگاهی از پیام های عاشورا و اربعین در جهت ترویج و تبلیغ گام بردارند

ابراهیم محمدی در آیین عزاداری دانش آموزان مدارس منتخب ناحیه ٢ ارومیه در مسجد بنی هاشم ارومیه به ترس دشمنان از ایران و اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام و فرهنگ اسلامی و گسترش و ترویج این فرهنگ بزرگترین ترس دشمن در وضعیت کنونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ایران اسلامی سال ها درگیر جنگ بوده و امروز برای مقابله جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط استکبار باید وحدت لازم را داشته باشیم.

محمدی روز ١٣ آبان را بهترین زمان و مکان برای نشان دادن این وفاق و وحدت دانست و گفت: راهپیمایی ١٣ آبان که مزین به نام روز دانش آموز است صدای همدلی ملت ایران باید به گوش جهانیان برسد و این مهم را به مجموعه نظام و رهبر معظم انقلاب اعلام کنیم.

وی به اهداف امام حسین (ع) از قیام اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) در مسیری که به آن علم داشت حرکت کرد و امر به معروف و نهی از منکر را در راستای اثبات و تحکیم دین جدش، هدف قیام خویش عنوان کرد.

محمدی گفت: امروز اخلاقیات به خوبی در جامعه نشان داده نمی شوند ، اگر قیام امام حسین(ع ) نبود دین اسلام به وضعیت امروزی در مقابل استکبار جهانی قرار نمی گرفت .

وی افزود: عزاداری صرف و بدون نیت هیچ رابطه ای با اهداف قیام امام حسین (ع) ندارد، نشر آموزه های دینی و پیام های عاشورا و فرهنگ عاشورایی فاکتورهای مرود نیاز اعتلای جامعه امروزی به حساب می آیند.

محمدی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان باید حواستان به شیطنت های داخلی و بیرونی و تحجراتی که در دین ایجاد کرده اند، باشد تا دسیسه های دشمنان خنثی شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه در آیین عزاداری مدارس 16 آذر و شاهد بهشت آیین نیز حضور پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار