در گفت‌و‌گو با پانا

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: هیچ استانی با مساله کلاس بدون معلم و دبیر مواجه نیست

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش راهکارهای چندگانه آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: هیچ استانی با مساله کلاس بدون معلم و دبیر مواجه نیست

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با پانا درباره تأمین نیروی انسانی در دوره متوسطه آموزش و پرورش گفت: «به دلیل سرعت گرفتن بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، در سال‌های اخیر با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه بوده‌ایم.»

او ادامه داد:‌ «خوشبختانه با راهکارهای چندگانه‌ای که در وزارت آموزش و پرورش بررسی و عملیاتی شد، مدارسمسئله کمبود نیروی انسانی ندارند.»

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «جبران کمبود نیروی انسانی نیاز به تمهیدات بلندمدتی دارد. ما خروجی بزرگی با عنوان بازنشستگی و در مقابل آن ورودی کمتری از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی داریم.»

عمادی گفت: «ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اجازه داده است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را از طریق آزمون و مصاحبه استخدام کنیم و دو نیم سال آموزش معلمی ببینند. در این سال‌ها با همکاری و تعامل سازمان اداری و استخدامی ردیف‌هایی را سالانه برای جذب نیرو دریافت می‌کنیم که یکی از راه‌های جبران کمبود نیروی انسانی است.»

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «راه دیگر جبران کمبود نیروی انسانی جلوگیری از بازنشستگی همکارانی است که در آستانه بازنشستگی هستند و آن هم از طریق تمدید زمان خدمت همکاران انجام می‌شود.»

او به‌کارگیری حق‌التدریسان، تدریس مدیران و معاونان، سرباز معلم، ‌خرید خدمات آموزشی و برون‌سپاری آموزش‌ها در شاخه کاردانش را از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد که از این طریق مشکل کمبود نیروی انسانی را مهار می‌کند. او افزود: «هیچ استانی با مسئله کلاس بدون معلم و دبیر مواجه نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار