«رو در رو» شبکه چهار،ویژه اربعین حسینی

تهران (پانا) - ویژه برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» روز سه شنبه به مناسبت اربعین حسینی به روی آنتن می رود.

کد مطلب: ۸۶۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
«رو در رو» شبکه چهار،ویژه اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «رو در رو» 8 آبان ماه به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان به موضوع «اربعین،نماد وحدت و اقتدار اسلامی» می پردازد.

دکتر مرداد عنادی مجری برنامه میزبان دکتر محمد باقر خرمشاد استاد دانشگاه می شود و با وی در خصوص موضوع برنامه به گفتگو می پردازد.

پیش‌بینی‌ها حاکی‌است که امسال بیش از 2.5 میلیون زائر از ایران در کنار بیش از 15 میلیون زائر از عراق، پاکستان، هند، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشته‌اند. حماسه‌ای با ابعاد معرفتی، سیاسی و اجتماعی که جای خود را به عنوان تجمع بی‌بدیل‌ انسانی در منطقه و جهان باز کرده و تاثیرات شگرف آن بر وحدت ملی و سیاسی در کشور عراق و هدایت تحولات مردمی و اجتماعی در منطقه تعیین کننده ارزیابی می‌شود.

در اربعین حسینی، رنگ‌ها، نژاد‌ها، زبان‌ها و همه تمایزات و اختلافات انسانی و اجتماعی رنگ می‌بازد، و میلیون‌های انسان دلباخته و دلسوخته، به یاد حماسه عاشورای حسینی گرد هم می‌آیند، تا پیام یکدلی، ظلم‌ستیزی و بصیرت و آگاهی را زمزمه کنند تحلیل‌گران بر این باورند که پیاده‌روی اربعین حسینی با ابعاد بی‌نظیر خود فراتر از ابعاد دینی و معرفتی، اینک به یک رویداد تاثیرگذار و تعیین کننده در معادلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی منطقه تبدیل شده و می‌تواند نقش تعیین کننده ای در حل تنش‌ها و اختلافات داخلی و منطقه‌ای امت اسلامی ایفا کند.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار