هیأت مذهبی فرهنگیان زبرخان در اربعین حسینی به سوگ نشستند

زبرخان (پانا) - در آستانه اربعین حسینی هیأت مذهبی فرهنگیان منطقه زبرخان در مسجد علی بن موسی الرّضاء نیشابور به عزاداری ونوحه خوانی پرداختند.

کد مطلب: ۸۶۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هیأت مذهبی فرهنگیان زبرخان در اربعین حسینی به سوگ نشستند

این سوگواره در آستانه ی اربعین حسینی و با حضور نزدیک به 1000نفر از عاشقان امام حسین(ع) در قالب هیأت مذهبی محبّان الرّضا(ع) فرهنگیان زبرخان در مسجد حضرت علی بن موسی الرّضاءنیشابور برگزار شد و فرهنگیان این منطقه به همراه خانواده هایشان در عزای سرور وسالار شهیدان دوعالم،حضرت امام حسین(ع) به نوحه خوانی وسوگواری پرداختند.

سخنران این مراسم یکی از مشاوران برجسته نیشابور بود و در خصوص ویژگی های قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا سخنرانی کرد.

لطیفی گفت:حرکت امام حسین (ع) یک حرکت کاملا انسانی بود وتک تک حالات امام در این سفر برای ما حاوی درس های مهمی بود.

وی افزود: امام اهل جنگ نبود ولی چون کرامت انسانی، عزت و شرافت خاندانش به خطر افتاد به مبارزه روی آورد و این یکی از درس های امام به ما ودانش آموزان است که باید کرامت داشته باشیم وارزش وجودی خود را بدانیم تا برای چیزهای بی ارزش وجود خود را به خطر نیاندازیم.

لطیفی اضافه کرد: اینکه هرجا سخن از کربلا می آید در کنار اسم امام حسین(ع) اسم زینب تداعی می شود مکمل بودن نقش زن ومرد را می رساند واین باید به خانواده های دانش آموزان انتقال یابد.

وی تصریح کرد: امام برخلاف آن همه اتفاقات دردناک حادثه عاشورا متانت و وقار خود را حفظ کرد،صبور بود و کوچکترین ناراحتی و پرخاشگری از ایشان سر نزد و این هم یکی از درس هایی است که ما باید از امام حسین یادبگیریم.

وی اظهارکرد: زمانی که حضرت زینب(س) به امام حسین سفارش کرد تا برای آخرین بار خود را به مردم معرفی کند تا مردم او را بشناسند و دست ازجنگ بردارند، امام حسین فرمود:شکم های این مردم از لقمه حرام پرشده است و حرف حق را نمی شنوند و این نیز یکی دیگر از درس های واقعه کربلاست. باید سعی کنیم در لقمه هایی که می خوریم و ثروتی که به دست می آوریم دقت کنیم تا در مقابل حق عرض اندام نکنیم وخود را به باطل نفروشیم.

قرائت قرآن،زیارت عاشورا،نوحه خوانی ایروانی،یکی از مداحان نیشابور وپذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار