در راستای لزوم نظارت بر بوفه های مدارس و نحوه عرضه مواد غذایی به دانش آموزان:

کمیته ی مشترک استانی نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس تشکیل جلسه داد

کمیته ی مشترک استانی نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس در راستای لزوم نظارت بر بوفه های مدارس و نحوه عرضه مواد غذایی به دانش آموزان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۸۶۶۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کمیته ی مشترک استانی نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس تشکیل جلسه داد

ذبیح اله تاراسی در ابتدای این جلسه گفت: تغذیه در سنین پایین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرهنگ سازی در این زمینه باید از مدارس با ساماندهی بوفه های عرضه مواد غذایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بوفه های مدارس افزود: مشکلات زیادی در خصوص فضاهای فیزیکی در نظر گرفته شده به عنوان بوفه در مدارس وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به اینکه برخورد با متصدیان بوفه های مدارس قهری نبوده و نیست ابراز داشت: بازدیدها و کنترل های لازم در این خصوص باید از یک نقطه مشخص شروع شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

در ادامه رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از وضعیت بوفه های مدارس گفت: بوفه نامناسب سایر فعالیت های مربوط به سلامت دانش آموزان را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی ضمن تاکید بر رعایت مفاد دستور العمل های موجود و بخشنامه ارسالی اداره سلامت استان توسط مدیران مدارس در خصوص بوفه ها افزود: در حال حاضر اولیا دانش آموزان نیز از وضعیت بوفه ها گلایه مند هستند و رضایت ندارند.

ایرج مقدمی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس مسئول ساماندهی بوفه ها هستند ابراز داشت: انتظار داریم با مصوبات اجرایی فرآیند تغذیه سالم به حالت مطلوب خود نزدیک شود.

رییس سازمان دانش آموزی استان نیز در ادمه گفت: طبق دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر عملکرد بوفه های مدارس بر عهده سازمان دانش آموزی است.

فیروز مهدی با اشاره به ارسال بخشنامه اجرایی به مدارس در خصوص بوفه ها اظهار داشت: متغیرهایی وجود دارد که مانع از اجرای کامل دستورالعمل موجود در خصوص بوفه های مدارس می شوند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این دانشگاه و آموزش و پرورش متولی و مسئول سلامت دانش آموزان هستند گفت: اگر بنیان سلامت دانش آموزان محکم گذاشته شود در میانسالی و سنین پیری مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر اصلاح تغذیه صورت گیرد مشکلاتی از قبیل فشار خون، سرطان، قلبی و عروقی و ... برای هیچ کس به وجود نخواهد آمد.

دکتر رحمانی با تاکید بر لزوم تغییر روش زندگی و تغذیه سالم افزود:تاثیر پذیری کودکان در مدارس از معلمان و رفتارهای تغذیه ای آنان بالا است و از این ظرفیت باید به نحو احسن در راستای اصلاح تغذیه آنان استفاده کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش گفت:باید فکری اساسی و ریشه ای برای استاندارد سازی بوفه های مدارس بکنیم و استان زنجان در این زمینه در سطح کشور پیشرو باشد.

گفتنی است در پایان با ارائه نظرات سایر مسئولین و مدعوین جلسه تصمیمات اجرایی لازم برای بهبود و اصلاح بوفه های مدارس و مواد غذایی ارائه شده در آن ها گرفته شد و مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش با همکاری هم نظارت مستمر و دقیق تری بر بوفه ها داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار