پیاده روی اربعین حرکت نسل جدید در مسیر دین و معنویت را نشان می دهد

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برعکس القای رسانه های غربی مبنی بر تمایل نداشتن جوانان به معنویات، این حرکت عاشقانه نشان می دهد که جوانان برخلاف تصور آنها در مسیر دین و معنویت در حال حرکت اند.

کد مطلب: ۸۶۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیاده روی اربعین حرکت نسل جدید در مسیر دین و معنویت را نشان می دهد

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام اربعین گفت : پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین گردهمائی دنیا به حساب می آید و شاید این سوال در بین دانش آموزان مطرح باشد که چرا پیاده روی اربعین؟

طاهر علمی ادامه داد: این اجتماع عظیم داوطلبانه و از روی عشق و ایمان است که باورهای قلبی و راستین در آن موج می زند و چنین حرکت عظیمی نشانگر عشق مردم به اباعبدا... حسین است.

باب دیگر این حرکت عظیم مردمی این می تواند باشد که عامل وحدت بین مسلمین است چرا که برخی مواقع ما مسلمانان از هم دور شده ایم و این اجتماع و اتحاد چنان بازتاب جهانی داشته که مایه شرف و آبروی مسلمانان شده است.

وی سومین دلیل عظمت این پیاده روی را در حضور بی نظیر و گسترده جوانان دانست و گفت: برعکس القای رسانه های غربی مبنی بر تمایل نداشتن جوانان به معنویات، این حرکت عاشقانه نشان می دهد که جوانان برخلاف تصور آنها در مسیر دین و معنویت در حال حرکت اند.

نباید آموزش در مقابل پرورش باشد هر دو باید در موازات هم باشند

علمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سیزده آبان جریان دیروز و امروز نیست بلکه رویش انقلاب است، افزود: همه ما یک رسالت و یک وظیفه داریم. رسالت ما همان احیای انسانهاست. اگردست در دست هم دهیم و آموزش و پرورش موفق ایجاد کنیم و اگر سرمایه گذاری را علمی و آموزش و پرورشی کنیم، قطعا موفق خواهیم شد .

وی در خصوص هدایت تحصیلی نیز سخن گفته و ابراز داشت: ما می توانیم هدایت تحصیلی را بر اساس درخواست های درونی پیش ببریم. هدایت تحصیلی را بر اساس بهداشت روانی سالم پایه ریزی کنیم. تا درست رشته تحصیلی انتخاب شود و دانش آموز مورد پرورش قرار گیرد .

علمی با تاکید بر اینکه پرورش فقط در قران نتیجه نمی دهد و باید در عمل هم پرورش دهیم تا آموزش و پرورش موفق داشته باشیم .

گفتنی است، جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش و شورای معاونین شهرستان بستان آباد با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی و رئیس آموزش و پرورش منطقه برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار