سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد

احتمال کوتاه شدن روند انتخاب شهردار

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت احتمال دارد روند انتخاب شهردار کوتاه شود و این موضوع در جلسه هم اندیشی در حال بررسی است.

کد مطلب: ۸۶۶۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
احتمال کوتاه شدن روند انتخاب شهردار

علی اعطا در حاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که اعلام شده است، امروز لیست بلندی تهیه شد که هر کدام از اعضای شورا حداکثر 5 گزینه پیشنهادی خود را مطرح کردند که البته اشتراکات زیادی در بین اسامی مطرح شده بود و در نهایت 30 اسم مشخص شد.

وی در ادامه افزود: در مرحله بعدی رای‌گیری مخفی به عمل می‌آید و هر کدام از اعضا به 5 نفر رای می‌دهند تا در نهایت 5 نفری که باید به صحن شورا بیایند و برنامه خود را اعلام کنند، مشخص شوند.

سخنگوی شورا اظهار کرد: بناست روز شنبه 12 آبان ماه این رای‌گیری انجام شود و 5 نفر نهایی مشخص شوند و روز شنبه 19 آبان ماه این 5 نفر برنامه اجرایی خود را بر اساس کلیات برنامه 5 ساله توسعه سوم شهر تهران به هیات رئیسه ارائه می‌دهند. فردای آن روز جلسه پر فشار کاری خواهیم داشت و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر هر کدام از 5 گزینه یک ساعت زمان دارند تا برنامه‌های خود را مطرح کنند و اعضا نیز پرسش و پاسخ خود را از کاندیداها به عمل آورند.

اعطا خاطرنشان کرد: نکته‌ای که مورد بحث است این است که شاید این فرایند کوتاه‌تر شود. اگر در فرایند تغییری حاصل شود به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رساند.

اعطا درباره معیارهای انتخاب کاندیداهای شهرداری افزود: معیارها همان معیارهای 16 گانه قبل است و تغییری نکرده است و این 30 نفر پیشنهادهای اولیه اعضا هستند. طبیعی است از این مرحله درباره افراد بحث خواهد شد و صرفا پیشنهادهای خام و اولیه مطرح شود و زمانی که بنا است اعضا به افراد رای بدهند در مورد گزینه بحث خواهد شد.

سخنگوی شورا گفت: در میان گزینه‌های پیشنهادی گزینه‌هایی که در انتخاب شهردار قبل هم مطرح بودند حاضر هستند.

علی اعطا همچنین درباره ارائه رزومه از سوی افراد خارج از لیست به اعضای شورا نیز گفت: طی چند روز اخیر تماس‌های متعددی صورت گرفته و اعضا در دسترس بودند و پیشنهادهایی مطرح شده است. با این حال هر کدام از اعضا بر اساس معیارها و اولویت‌هایی که داشتند پیشنهادهای خود را مطرح کردند و این طور نبود که راه‌های ارتباطی برای پیشنهادها مسدود باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار