رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

16 استان درگیر سیل و طوفان

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و طوفان در 16 استان کشور گفت امدادرسانی در 3 شهر ایلام، مازندران و لرستان ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۶۶۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
16 استان درگیر سیل و طوفان

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با پانا درباره وقوع سیل و طوفان طی 4 روز گذشته در کشور اظهار کرد: استان‌های لرستان، مازندران، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان‌شمالی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، متأثر از این حادثه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی 1172 حادثه‌دیده و اسکان اضطراری 177 نفر از طریق برپایی 49 دستگاه چادر گفت:‌ 68 واحد مسکونی در این مدت از آب تخلیه و دو خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است و تعداد زیادی پتو، نایلون، موکت، برنج، روغن و قند و شکر میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

وی افزود: امدادرسانی در استان‌های ایلام، مازندران و لرستان ادامه دارد.

سلیمی درباره پوشش امدادی اربعین نیز توضیح داد: از روز 21 مهرماه تا کنون بیش از 46 هزار نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند و 21 هزار نفر از خدمات سرپایی و 12 هزار نفر از خدمات پزشکی بهره‌مند شده‌اند. 30 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و تعداد زیادی خودروی امدادی در حله، کاظمین، نجف، مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهر کربلا مستقر شده است.

به گفته وی، 118 مصدوم از کشور عراق به مرزهای مهران و شلمچه طی یک هفته گذشته منتقل شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار