سرشماری حیات وحش در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه (پانا)- رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سرشماری حیات وحش در سطح 250 هزار هکتار از عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده استان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سرشماری حیات وحش در آذربایجان غربی آغاز شد

امید یوسفی رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: این طرح به مدت یک هفته در همه زیستگاه های حیات وحش آذربایجان غربی اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری برنامه های سرشماری اطلاع از وضعیت زاد و ولد گونه ها و شناسایی نوع تعرض و تهدید گونه است.

یوسفی بیان کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی استان و گونه های حیات وحش، هر ساله برنامه سرشماری پستانداران شاخص استان با اولویت سرشماری گونه های گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی و کل و بز وحشی انجام می شود.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: پستانداران شاخص 2 منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شامل جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه و منطقه حفاظت شده مراکان، سه منطقه تیراندازی ممنوع /7 کیلومتر نوار مرزی/ شامل آغ گل ماکو، قندیل پیرانشهر، مناطق کوهستانی سردشت و سه منطقه آزاد شامل دره شهدای ارومیه، منطقه بیان شاهین دژ و منطقه فیض الله بهی بوکان سرشماری خواهند شد.

یوسفی با بیان اینکه فراهم آوردن آمار دقیق از وضعیت گونه‌ های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های طبیعی استان، به طور حتم برای برنامه ‌ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهینه مناطق موثر خواهد بود، اظهار داشت: محیط بانان و ماموران اجرایی محیط زیست با وجود تمامی سختی ها و مشکلات، متعهدانه و دلسوزانه از محیط زیست کشور حفاظت می کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با شکارچیان در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع آذربایجان غربی افزود: در مناطق و زیستگاه های حساس استان، نظارت و پایش توسط محیط بانان به صورت شبانه روزی به منظور جلوگیری از انجام تخلفات زیست محیطی انجام می شود و متخلفان در حوزه شکار و صید پیش از انجام شکار و گاهی پس از انجام شکار دستگیر شده و پرونده تخلف های آنان به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار