رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی برگزار می‌شود

بوشهر(پانا)_رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی برگزار می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمد زنگنه در مصاحبه با خبرنگار این اداره در دفتر سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور برای مدیران و معاونین مدارس و همچنین معلمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محور اول این جشنواره، تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین، تکوینی و پایانی) منطبق با آئین‌نامه‌ها و محور دوم آن ابتکارات فردی و حرفه‌ای مدیران و معاونین مدرسه و معلمان را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: این طرح به منظور فراگیری و به کارگیری یافته های جدید در زمینه روش های اندازه گیری و سنجش با هدف بستر سازی برای تبادل تجارب کارکنان آموزشی مدارس و کارشناسان در زمینه روش‌ها و فنون نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است.

زنگنه تصریح کرد: در محور دوم، تجربیات و ابتکارات نوین و موثری که توسط مدیران و معلمان به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، براساس مفاد آئین نامه ها و بخشنامه‌های موجود انجام یافته، ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین طرح‌ها و ابتکارات به کارگرفته شده یا قابل اجرا در حوزه برنامه ریزی و برگزاری امتحانات، طراحی سوالات، حوزه های تکثیر، تصحیح و اجرا از جمله طرح های قابل ارائه در این محور است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ابتکارات فردی و حرفه ای ارائه شده باید نو و بدیع و قابلیت اجرا در مدارس و کلاس های پرجمعیت داشته باشد و باعث بهبود وضعیت روش های سنجش و ارزشیابی کلاسی یا فرایند برگزاری امتحانات با کمترین امکانات و بیشترین کارایی شوند.

زنگنه یادآور شد: این جشنواره در سه مرحله منطقه، استانی و کشوری در دوره های مختلف تحصیلی برگزار می شود و همه معلمان، مدیران و معاونین آموزشگاه ها و کارشناسان سنجش و ارزشیابی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح و تجربیات ارائه شده براساس معیارهای تعیین شده توسط کمیته داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

زنگنه افزود: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی به دنبال این است که تجربیاتی که در زمینه ارزشیابی در سطح مدارس وجود دارد را شناسایی کرده و سپس به عنوان الگو برای بهره مندی سایر فرهنگیان در سطح مدارس سراسر کشور معرفی کند.

وی یادآور شد: در محور ابتکارات فردی و حرفه ای، اقدامات نوین و موثری که توسط مدیران و معاونین مدرسه و معلمان به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، براساس مفاد آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود انجام می شود ارزیابی خواهد شد.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه بیان داشت: همکاران علاقه‌مند به شرکت در این طرح حداکثر تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تا تجربیات خود را به کارشناسان سنجش شهرستان ها و مناطق ارائه کنند.

زنگنه خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرایی این طرح به همه واحدهای آموزشی ارسال شده است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناس سنجش شهرستان یا منطقه خود تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار