آیت الله مکارم شیرازی: آمریکا از گزینه تحریم هم طرفی نخواهد بست

تهران (پانا) - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روی آوردن دشمنان به ویژه آمریکا به گزینه تحریم را به دلیل ناامیدی از گزینه نظامی ارزیابی کرد و گفت: به عقیده ما آمریکا در این عرصه نیز شکست خواهد خورد و از تحریم طرفی نخواهد بست.

کد مطلب: ۸۶۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله مکارم شیرازی: آمریکا از گزینه تحریم هم طرفی نخواهد بست

به گزارش دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار شماری از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که دشمنان برای ضربه زدن به این نظام و ملت، همه توان خود را به کار گرفته اند، تصریح کرد: دشمنان ما در سابق مدام دم از گزینه های روی میز می زدند و از گزینه نظامی سخن به میان می آوردند، اما امروز کلمه ای از گزینه نظامی نمی گویند، چراکه اولا توانمندی های ما را می دانند و ثانیا این گزینه خریداری ندارد.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند اگر به فکر تهاجم نظامی باشند ضربه سختی دریافت خواهند کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، تحریم را حربه افراد ضعیف و ناتوان دانست و گفت: تحریم در فضای بین الملل نیز برای آمریکا منفوریت ایجاد می کند و روزی معلوم خواهد شد که این تحریم ها چقدر به زیان خودشان بوده است؛ از سویی دیگر تحریم ایران برای خود غربی ها و شرکت هایشان نیز خسارت آفرین است.

این مرجع تقلید با اشاره به دم زدن آمریکایی ها از 13 آبان و اعمال تحریم های جدید از این تاریخ، ابراز داشت: 13 آبان می آید و می گذرد و تحریمی بر آنچه هست افزوده نخواهد شد و ان شاالله اتفاقی نخواهد افتاد.

وی همچنین با اشاره به آیه 60 سوه انفال، بر لزوم حفظ آمادگی همه جانبه کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به دشمنانی که نظام ما در داخل و خارج دارد، باید روز به روز آمادگی خود را چه به لحاظ نظامی و دفاعی و چه به لحاظ علمی، فرهنگی و اقتصادی ارتقا دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به ارتباط مقوله امنیت و دفاع با مساله مهم مهدویت، به آیه 105 سوره انبیاء استناد کرد و گفت: بر اساس این آیه شریفه، صالحان متصدی امور خواهند بود؛ صلاحیت تنها مربوط به تقوا نیست، بلکه جمیع جهات مد نظر است.

وی افزود: برنامه های دفاعی زمینه ساز عبادی الصالحون و تحقق عبادی الصالحون نیز زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت نظام اسلامی در عرصه های مختلف، این نظام را موید به نصرت الهی و عنایات حضرت ولیعصر(عج) دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار