نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

تبریز (پانا) - مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با تاکید بر مشارکت و شرکت فعالانه دانش آموزان برای راهپیمایی باشکوه 13 آبان در آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه انگشت همه دشمنان به سمت نوجوانان و جوانان ایرانی است، این دانش آموزان با تربیت انقلابی وروحیه انقلابی و تشکیل مدارس انقلابی و حضور در صحنه‌های حساس انقلاب، مثل راهپیمایی با شکوه 13 آبان پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

کد مطلب: ۸۶۶۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

وحید فرشباف رشیدی در نشست خبری با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه در کشور بیش از 500 میلیون نفر در بسیج دانش آموزی عضوهستند ، اظهارداشت: در آذربایجان شرقی بیش از 292 هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی هستند که از سوم ابتدایی تا دیپلم را شامل می‌شود.

وی افزود چندین واحد مقاومت «اُمیدان» در مدارس ابتدایی و واحدهای مقاومت «پویندگان» در مدارس متوسطه اول ودوم آذربایجان شرقی فعال هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی اهداف این سازمان را تربیت دانش آموزان و فرزندان در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: «هویت بخشی» به دانش آموزان از دیگر اهداف بسیج دانش آموزی است، ضمن اینکه آموزش و تمرین کار «تشکیلاتی» و گروهی و«مسجدمحوری» یکی از رویکردهای بسیج دانش آموزی در مدارس است تا به دانش آموزان اخلاق انقلابی بودن را بیاموزیم و به «دانش آموز انقلابی و مدرسه انقلابی» برسیم.

وی از اجرای اردوی راهیان نور دانش آموزی خبر داد و گفت: دانش آموزان کلاس دهم و یازدهم در این اردوها شرکت می‌کنند که در سه سال گذشته بیش از 70 هزار نفر اعزام شده‌اند.

فرشباف رشیدی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان دختر از 15 مهر آغاز شده و تا 2 آبان ادامه داشت افزود: از 12 آبان تا سوم آذرماه هم دانش آموزان پسر به اردوهای راهیان نور شمالغرب کشور اعزام می‌شوند که در سه سال اخیر بیش از 3500 دستگاه اتوبوس اعزام شدند که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در «اردوهای جهادی» دانش آموزی برای محرومیت زدایی شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: دانش آموزان در برخی از مدارس در قالب طرح هجرت و اردوی جهادی به رنگ آمیزی و تمیزکاری مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی اجرای «طرح شهید بهنام محمدی» برای قرابت مسجد، منزل و مدرسه در تربیت دانش آموزان و مقابله با تهاجمات فرهنگی این قشر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در یک برنامه سراسری 6 ساله، 3 مربی را در هر مدرسه متوسطه اول که در کنار مساجد قرار دارند، آموزش داده و با برگزاری برنامه‌های مختلف برای تربیت مسجدی دانش آموزان اقدام می‌کنیم که این طرح در 184 مدرسه استان از 12 آبان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید معلم در کشور داریم، ابراز داشت: 1850 دانش آموز شهید در آذربایجان شرقی داریم که برگزاری 144 یادواره شهید دانش آموز در مدارس استان برنامه ریزی و اجرا می‌شود، ضمن اینکه در هفته بسیج دانش آموزی که همزمان با شهادت شهید حسین فهمیده از 7 آبان آغاز می‌شود، عطرافشانی و گلباران خواهد شد.

فرشباف رشیدی با تاکید بر مشارکت و شرکت فعالانه دانش آموزان برای راهپیمایی باشکوه 13 آبان در آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه انگشت همه دشمنان به سمت نوجوانان و جوانان ایرانی است، این دانش آموزان با تربیت انقلابی وروحیه انقلابی و تشکیل مدارس انقلابی و حضور در صحنه‌های حساس انقلاب، مثل راهپیمایی با شکوه 13 آبان پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار