لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه: اعضای تیم اقتصادی دولت روحیه پذیرش مسئولیت دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پذیرش مسئولیت توسط چهار وزیر اقتصادی را نوعی ایثار دانست و گفت: در شرایط بحرانی مدیریت کردن بسیار دشوار است و این نشان داد که آنها روحیه پذیرش این مسئولیت را دارند.

کد مطلب: ۸۶۶۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه: اعضای تیم اقتصادی دولت روحیه پذیرش مسئولیت دارند

مهرداد بائوج لاهوتی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره اقدامات قابل انجام توسط تیم جدید اقتصادی دولت در شرایط جنگ اقتصادی، اظهار داشت: در شرایط فعلی دولتمردان آمریکا سخت به دنبال ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در این شرایط اقدامات اتاق جنگ آمریکا را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف آنها کاهش فروش نفت و به صفر رساندن آن است و ما باید تلاش کنیم فروش نفت محدود نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه به اقدامات مناسب وزارت نفت برای فروش آن اشاره کرد و افزود: فروش نفت به بخش خصوصی از طریق بورس یکی از اقدامات مناسبی است که در این شرایط در حال انجام است.

لاهوتی در ادامه با یادآوری این که شرایط اقتصادی کشور برای قشر آسیب پذیر جامعه مناسب نیست، تاکید کرد: در این شرایط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید وضعیت رفاهی و معیشتی این گروه از مردم را بهبود بخشیده و نسبت به حمایت از این افراد اقدام کند.

لاهوتی با بیان این که افزایش قیمت ارز باعث کاهش نگاه به واردات و افزایش نگاه به صادرات شده است، اظهار داشت: این موضوع نکته مثبتی در عرصه اقتصادی است و وزیر اقتصاد می تواند بانک ها را از بنگاهداری خارج کرده و به سمت تولید سوق دهد.

وی به موضوع خصوصی سازی در کشور اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد می تواند نقدینگی را در جهت اجرای اصل 44 به سمت تولید هدایت کند که در این زمینه سازمان خصوصی سازی باید با قدرت وارد عمل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: باید اجازه دهیم بخش خصوصی سود بیشتری ببرد و نباید با گرفتن ذره بین به سمت این بخش، مانع هدایت نقدینگی به سمت آن ها شویم.

لاهوتی استفاده از فاینانس های داخلی و حضور بخشی خصوصی در پروژه های وزارت راه و شهرسازی را باعث تسریع در پروژه های این بخش اعلام کرد و یادآور شد: انجام این نوع پروژه ها باعث جمع شدن نقدینگی در اقتصاد کشور می شود.

وی پرداخت خسارت به پروژه های عمرانی در کشور را سالیانه 40 درصد دانست و گفت: اگر این پروژه ها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد دیگر نیاز به پرداخت این خسارت هم نخواهد بود.

نماینده مردم لنگرود در خصوص رای اعتماد مجلس به چهار گزینه پیشنهادی مجلس هم اظهار داشت: ما برای این رای چند معیار را در نظر گرفته بودیم که یکی از آن ها پیام به آمریکا و شخص ترامپ در قبال ژست سیاسی آن ها برای تحریم ها بود.

نماینده مردم لنگرود با تاکید بر اینکه مجلس با رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی تصمیم عاقلانه ای گرفت، اظهار داشت: در رای اعتماد تعهد، تخصص و تجربه مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار