برگزاری موکب‌های هنری برای زائران تجربه لذت بخشی است

تهران (پانا) - جواد سیدآبادی از هنرمندان همراه با قرارگاه فرهنگی هنری اربعین از حال و هوای برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری در مرز ایران و عراق گفت.

کد مطلب: ۸۶۶۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری موکب‌های هنری برای زائران تجربه لذت بخشی است

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جواد سید آبادی عکاس نام‌آشنا که یکی از هنرمندان همراه با قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین درباره اتفاقات این قرارگاه گفت: من در مرز شلمچه مستقر شدم شاهد استقبال چشمگیر جمعی از زائران از فعالیت‌های فرهنگی هنری قرارگاه بودم. تا پیش از این، موکب‌هایی که در مرز ایران و عراق قرار داشتند تنها موکب‌های پذیرایی و استراحت بودند و این برای نخستین بار است که فضایی فراهم شده تا زائران از یک فضای هنری بهره ببرند و این تجربه برای بسیاری از مراجعان لذت بخش است.

وی افزود: قاعدتا همواره در قدم اول نقص‌هایی وجود دارد. مثلا نور کافی برای دیدن آثار طراحی نشده یا محلی برای استراحت مراجعان در این موکب‌ها به شکل گسترده وجود ندارد. آنچه مسلم است این است که با ادامه‌دار بودن این روند، همه این مشکلات هم برطرف می‌شود.

این عکاس با اشاره به جای خالی نمایشگاه عکس گفت: یکی از رسالت‌های این موکب‌ها می‌تواند نشان دادن بخشی از عظمت پیاده روی اربعین باشد که می‌توان به خوبی در عکس منعکس شود و شور اشتیاق زائران را برانگیزد. حتی می‌توان با برگزاری کارگاه عکاسی و طراحی یک جشنواره عکس، این مخاطبان را فعال کرد و در سال‌های آینده در همین بستر آثار برگزیدشان را به نمایش گذاشت.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به عنوان پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از ۲۷ مهر تا ۸ آبان با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار زائران اربعین حسینی خواهد بود. این قرارگاه به ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران، ستاد بازسازی عتبات، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نیروی مقاومت بسیج برپا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار