رئیس شورای شهر تهران: نمایندگان همچنان به دنبال مستثنی شدن شهردار از قانون بازنشستگی هستند

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت نمایندگان مجلس همچنان طرح استثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان را دنبال می کنند.

کد مطلب: ۸۶۶۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: نمایندگان همچنان به دنبال مستثنی شدن شهردار از قانون بازنشستگی هستند

محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع نحوه انتخاب شهردار را در جلسه هم اندیشی بررسی شده است، گفت: اما همچنان این استثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس دنبال می‌شود و ما این انتخاب را به طور موازی انجام می‌دهیم. مجلس با یک فوریت این طرح مخالفت کرده است.

وی افزود: اعضا، فردا پنج نفر کاندیدای مورد نظر خود را معرفی می کنند و سپس از کاندیداهای انتخاب شده، دو نفر انتخاب و سپس گزینه نهایی معرفی می شود.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که شما خودتان کاندیدای شهرداری تهران خواهید شد یا خیر، اظهار کرد: من شخصاً کاندیدا نمی شوم. در دور گذشته اعضا مصوبه‌ای داشتند که با ۱۷ رأی تصویب شد مبنی بر این که اعضا از شورا خارج نشود. در جلسه فردا درباره این موضوع که آیا از اعضای شورا می توان فردی خارج شود یا خیر صحبت می شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران تا زمانی که قانونا اجازه دارد به کار خود ادامه می دهد و البته طرحی که در مجلس دنبال می‌شود با امضای 50 نماینده و رای مجلس می‌تواند خارج از نوبت در صحن مطرح شود.

وی در خصوص زمان قانونی حضور افشانی در شهرداری، گفت: برخی معتقدند از زمان تصویب قانون که ۲۴ آبان است و برخی معتقدند از زمان ابلاغ قانون که ۲ آذرماه است افراد مشمول نمی‌توانند در محل کار خدمت خود حاضر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار