انتقاد از عدم رسیدگی به تخلفات گذشته مدیریت شهری

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت لازم است سازمان بازرسی شهرداری تهران کم و کیف معاملات را بررسی کند.

کد مطلب: ۸۶۶۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از عدم رسیدگی به تخلفات گذشته مدیریت شهری

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر اظهار کرد: به نظر می رسد عدم رسیدگی به تخلفات گذشته می‌تواند مسیر شفاف ‌سازی امروز شورای شهر تهران را مخدوش کند. شرایط امروز شهرداری تهران با بدهی چندین هزار میلیاردی و معاملات ضربدری و صوری بانک شهر، شهرداری و کارگزاری های زیرمجموعه آن در خرید و فروش هولوگرام و به عبارتی پیش فروش شهر، ایجاب می کند تا سازمان بازرسی شهرداری کم و کیف معاملات را بررسی و به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برساند.

ناهید خداکرمی ادامه داد: بر اساس گزارش بند 7 حسابرسی بانک شهر که در وبسایت سازمان بورس قابل احصا است، در تاریخ 2 اسفند ماه سال 1395، مطابق با صورتجلسه 23.10.95 وامی به مبلغ 2100 میلیارد تومان به صورت در یافت وام جهت خرید و تهاتر عوارض ساختمانی و تراکم و ملک به شخصی حقیقی پرداخت شده و هم‌زمان همین مبلغ وام نیز از بانک آینده به شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک شهر پرداخت شده که در این ارتباط مبایعه نامه ای موجود نیست و بازگشت اقساط وام فوق نیز انجام نشده است.

وی افزود: به نمونه دیگری که در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد اشاره می‌کنم؛ در تاریخ 10 آبان ماه سال 93، قرارداد زمینی به پلاک ثبتی 6923/1394 به مساحت 920 متر و مبلغ 950 هزار میلیارد ریال که بخشی تهاتر ملک و هولوگرام بابت بدهی فروشنده و بخشی نیز نقد پرداخت شده، در صورتی که قیمت کارشناسی زمین فوق 45 میلیارد تومان بوده است. این معامله بین فروشنده حقیقی و کارگزاری جهان وابسته به بانک شهر به ثبت رسیده‌است.

انتظار می‌رود تا سازمان بازرسی کم و کیف معاملات فوق را استخراج کرده و اگر تخلفی صورت گرفته است، به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برسد و برای حفظ حقوق شهروندان تهرانی از طریق قانونی پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار