برگزاری کارگاه تعالی مدیریت مدارس ویژه مدیران دوره اول متوسطه و هنرستان های استان گیلان

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404 ، مدیریت برنامه محور، کیفیت مدار و تعالی بخش از اصول سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۸۶۶۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه تعالی مدیریت مدارس ویژه مدیران دوره اول متوسطه و هنرستان های استان گیلان

به گزارش خبرنگار پانا،نادر جهان آرای در کارگاه آموزشی که در هنرستان کیومرث صابری ناحیه 1رشت برگزار شد، در جمع نمایندگان مدیران مجری تعالی مدیریت مدرسه گفت : سیمای مدرسه درافق چشم انداز 1404 درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش باویژگیهای مترقی آن،بر پایه های مدیریت برنامه محور،کیفیت مداروتعالی بخش استوار است. وی با اشاره به اهداف برنامه تعالی مدیریت خاطرنشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی، شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ، با اتخاذ رویکرد برنامه محور نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه و دبیر مدل تعالی مدیریت مدرسه استان گیلان در حاشیه این کارگاه و در جمع معاونان آموزش متوسطه و مسئولان آموزش دوره اول متوسطه شهرستانها گفت : تعالی مدیریت مدرسه با الهام از الگوی تعالی سازمانی به منظور اجرا در سراسر کشور طراحی شده است . سید کمال حسین پور افزود: مدل تعالی نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خودارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم می کند.

برنامه تعالی مدیریت از سال تحصیلی 94 _ 93 به صورت آزمایشی آغاز شد و هم اکنون این برنامه در 1663 مدرسه دوره اول و دوم مقطع متوسطه و هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش استان گیلان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار