مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی خبر داد

لغو 35 درصد پروازهای فرودگاه بیرجند در 6 ماه نخست سال

بیرجند (پانا) - مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از لغو 35 درصد از پروازهای فرودگاه بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
لغو 35 درصد پروازهای فرودگاه بیرجند در 6 ماه نخست سال

هادی سلامی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در 6 ماه ابتدای سال، بیش از 720 پرواز در برنامه پروازی استان بود که 35 درصد آن لغو شد.

سلامی افزود: مسافران ورودی و خروجی فرودگاه‌های استان در 6 ماه ابتدای سال 48 هزار نفر بودند.

وی افزود: در 273 پرواز ورودی 21 هزار و 656 مسافر و در 273 پرواز خروجی 22 هزار و 382 مسافر از فرودگاه بین المللی بیرجند در مدت یاد شده تردد کردند و 525 هزارکیلوگرم بار نیز جا به جا شد.

وی گفت: همچنین در شش ماه ابتدای سال 80 پرواز از فرودگاه طبس انجام شده که در آن 4 هزار و 361 مسافر و 34000 کیلوگرم بار جا به جا شد.

مدیر کل فرودگاه های استان افزود: تعداد مسافران ورودی و خروجی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26 درصد کاهش داشت.

سلامی گفت: از ابتدای سال جاری هواپیمایی ایران ایر که بیشترین پرواز را به فرودگاه بیرجند دارد، به دلیل مشکل کمبود ناوگان در هواپیماهای فوکر 100 و ام دی برخی از پروازهای خود را نه تنها به فرودگاه بیرجند بلکه به بسیاری از فرودگاه های کشور لغو کرد و این کاهش نسبی مسافر را به دنبال داشت.

وی افزایش قیمت بلیط های هواپیما را نیز از دیگر عوامل کاهش تعداد مسافر دانست و افزود: با رایزنی هایی که از سوی این اداره کل با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت نرخ بلیط ها کاهش نسبی داشته است.

سلامی گفت: علاوه بر افزوده شدن هفته ای 4 پرواز به برنامه پروازی اما باز هم در مقایسه با میانگین پارسال شاهد کاهش 14 درصدی پروازها به فرودگاه بیرجند هستیم که تنها دلیل آن کمبود ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و لغو برخی از پروازها به فرودگاه بیرجند از سوی این شرکت است.

وی افزود: در حال رایزنی برای برقراری پرواز تهران - بیرجند - تهران از سوی یکی از ایرلاین ها و اضافه شدن پروازهای بیرجند - مشهد - بیرجند هستیم که به زودی نتیجه آن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار