رئیس سما شیروان :

همایش طراحان حرفه ای مد و لباس استان خراسان در سما شیروان

بجنورد (پانا)-اولین همایش طراحی حرفه ای مد و لباس با حضور زهرا کفاش مدرس حرفه ای مد، نمایندگان صنف پوشاک، خیاطان و طراحان و دانشجویان رشته مد و لباس در سما شیروان و با همکاری اداره صنعت و معدن و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش طراحان حرفه ای مد و لباس استان خراسان در سما شیروان

حمید نجف زاده رئیس سما شیروان در این همایش پس از خوش آمد گویی به حاضران، به تبیین تاریخچه و ابعاد اهمیت این حرفه پرداخت و اعلام کرد : رشته طراحی حرفه ای لباس در دو شهر کشور وجود دارد که واحد شیروان یکی از این دو شهر است.
نجف زاده ادامه داد : از آنجا که دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده ای در توسعه دانش و کار آفرینی دارند، دانشکده سما در راﺳﺘﺎی آموزش و ﺣﻤﺎﯾﺖ طﺮاﺣﺎن، خیاطان در شهر ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ های ارزشمندی را به کار برده است.

وی ادامه داد: از آنجا که علم طراحی لباس اولین بخش صنعت مد و لباس است، جهت ارتقا این رشته و غنی سازی بازار پوشاک باید وجود طراحان لباس را جدی گرفت، که دانشکده سما با تشکیل رشته طراحی حرفه ای لباس و برگزاری همایش های مختلف علمی و عملی اقدام به آموزش این افراد کرده است .

وی افزود: حوزه خیاطی یکی از هنرهایی است که در دین هم توصیه هایی زیادی را در بر گرفته و می تواند در تقویت تولید ملی، اقتصاد و خود باوری نقش مهمی داشته باشد که با وجود ظرفیت های موجود ، مسئولان دانشکده سما شیروان امید به رونق این رشته در شهر دارند.
از مهمترین برنامه های اجرایی در این همایش که در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، آموزشی علمی و عملی برخی اصلاحات کاربردی و مهم طراحی مد و لباس توسط زهرا کفاش مدرس حرفه ای مد را می توان نام برد.

خبرنگار رقیه صابری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار