آغاز جشن آموزش قرآن با شرکت 32 هزار و هفتصد دانش آموز پایه اول در استان لرستان

خرم آباد ( پانا ) - جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی با هدف انس با قرآن با شرکت بیش از 32هزار دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان لرستان کلید خورد .

کد مطلب: ۸۶۵۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشن آموزش قرآن با شرکت 32 هزار و هفتصد دانش آموز پایه اول در استان لرستان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : آموزش قرآن کریم با شرکت 32 هزار و هفتصد دانش آموز پایه اول ابتدایی و با هدف آشنایی ،ایجاد جذابیت و انس دانش آموزان با کلام وحی در تمامی مدارس استان اجرا گردید.

سید عیسی سهرابی گفت : در تفکر اسلامی از انسان به عنوان خلیفه الله یا جانشین خداوند در زمین نامبرده شده ، برای حرکت در مسیر جانشینی باید از زمان کودکی برنامه تربیتی مناسب تدارک دیده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان افزود : قرآن دارای کرامت ، حرمت بوده و کتاب آسمانی و زبان خداست که با ما حرف می زند وشکوفایی فطرت الهی یا همان استعداد های عالی انسانی مانند داشتن شناخت ، محبت کردن و همدلی از مسیر تربیت قرآنی می گذرد.

سهرابی معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن و تفکر در آیات قرآن را برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی مهم دانست و انس دانش آموزان با قرآن را هدف نهایی برنامه درسی آموزش قرآن برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد در این مراسم گفت :در دنیای امروز دو دیدگاه حاکم است، یک دیدگاه مادی که مبنای آن مادیات وتامین نیاز های مادی است ، دیدگاه دوم دیدگاه معنوی می باشد که مهمترین مبنای آن دین مبین اسلام بوده و رسالت آن توسط اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد مصطفی (ص) به مردم ارایه شده و تمام ابعاد مادی ، معنوی، دنیوی و اخروی در قرآن کریم بیان شده است .

حسن رضا چگنی افزود: مسیر کمال و قرب الی الله با تفسیر آیات قرآن به مردم آموزش داده شده و مهمترین هدف آموزش قرآن رشد،تعالی و کمال انسان و دوری از گناهان و اعمال ناپسند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار