افزایش ۱۰۰درصدی میزان بارندگی در اردستان

اردستان، اصفهان (پانا) - رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان بارندگی نسبت به بلندمدت خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰۰درصدی میزان بارندگی در اردستان

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد:با ورود سامانه جدیدی که وارد شهرستان شد بارش‌های پراکنده‌ای را شاهد بودیم.

وی افزود: میزان بارش در روستاهای بغم ۳ میلیمتر، روستای کچوسنگ و همبرات ۴ و شهر اردستان ۶ دهم میلی‌متر گزارش شده است. میزان بارندگی‌ها بیشتر در جنوب و مناطق کوهستانی شهرستان بوده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه شرایط بارشی برای امروز مهیا است، افزود: امشب و فردا برای اردستان بارش باران همراه با باد را پیش‌بینی می‌کنیم. بارش‌های پاییزی سیستماتیک از آبان ماه شروع خواهد شد.

رمضانپور گفت: تاکنون سال زراعی اردستان ۶٫۲دهم میلیمتر باران را ثبت کرده است که نسبت به بلندمدت بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است. برآورد نقشه های هواشناسی هفته‌ای بارشی را برای اردستان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌های خوبی را در پاییز شاهد باشیم، افزود: این‌گونه بارش‌ها شرایط خشکسالی را جبران نمی‌کند و مدیریت منابع را باید داشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی، اردستان تأکید کرد: شرایط بارشی چند روز آینده همراه با تندباد۸۰ کیلومتر بر ساعت است و احتمال خسارت به درختان و تأسیسات ساختمانی وجود دارد. همچنین برای فردا افت ۱۰ درجه‌ای دما را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار