با توافق معاونت آموزش ابتدایی و رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش:

همایش ملی آموزش چندفرهنگی با تاکید بر دانش‌آموزان پناهنده برگزار می‌شود

تهران(پانا) - در نشست مشترک مسئولان مرکز امور بین الملل و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توافق شد که همایش ملی آموزش چند فرهنگی با تاکید بر دانش آموزان پناهنده برگزار شود.

کد مطلب: ۸۶۵۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی آموزش چندفرهنگی با تاکید بر دانش‌آموزان پناهنده برگزار می‌شود

رضوان حکیم‌‌زاده، معاون آموزش ابتدایی صبح امروز با حضور در مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور دیدار کرد و راهکار همکاری‌های دو طرف را در عرصه بین‌الملل بررسی کردند.

در ابتدای این نشست کریمی با اشاره به اهمیت دوره آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی در تربیت دانش آموزان بر ضرورت ارائه گزارش‌های بین‌المللی درباره فعالیت‌های گسترده معاونت آموزش ابتدایی برای حق آموزش برای کودکان، پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل جهت ارائه به نهادهای بین المللی تاکید کرد.

او در ادامه بر توجه به آموزش اتباع و مهاجران در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: « با توجه به تحصیل بیش از 70 درصد این افراد در مدارس ابتدایی، توجه معاونت ابتدایی به برنامه‌ریزی محتوایی و گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در این مدارس لازم است.»

کریمی با اهمیت خواندن نقش مدارس تطبیقی و بین الملل وزارت آموزش و پرورش در آموزش و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان دانش‌آموزان، بر حضور و مشارکت چشم‌گیر دانش‌آموزان این مدارس در مناسبت‌های ملی و مذهبی تاکید کرد.

در ادامه حکیم‌زاده به فرصت‌های موجود در مدارس خارج از کشور در جهت گسترش تعاملات بین المللی اشاره کرد و گفت: «مطالعات تطبیقی در عرصه آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت‌های موجود مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نقش مرکز امور بین‌الملل در پرداختن به موضوع بسیار مهم است.»

در ادامه این نشست دو طرف ابعاد مختلف همکاری درباره ارائه گزارش‌های بین‌المللی در حوزه آموزش ابتدایی، مشارکت در تدوین برنامه درسی بین‌الملل، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های آموزش چندفرهنگی اتباع تبادل نظر کردند.

همچنین با توافق طرفین مقرر شد در آینده‌ای نزدیک همایش ملی چندفرهنگی ویژه دانش آموزان اتباع و مهاجران مدارس جمهوری اسلامی ایران با همکاری دو طرف برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار