مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز اجرای طرح "یادآوران معروف" در مدارس آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- رئیس معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از آغاز طرح یادآوران در مدارس این استان خبر داد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه تعلیم و تربیت بعنوان ظرفیت بزرگ ، تاثیرگذار و مورد اعتماد عموم باید نمود عملی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۶۵۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح "یادآوران معروف" در مدارس آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان در بیان تاکیدات وزیر در اجلاس مدیران کل استان ها، خاطرنشان شد: 13 آبان امسال توجه ویژه ای از نظر نوع و تنوع حضور می طلبد و دستگاه تعلیم و تربیت به لحاظ ارتباط قوی که با دانش آموزان و مردم دارد نسبت به بسیج تمامی امکانات با نمادهای ویژه حضور باشکوه را رقم خواهد زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص اقدامات ستادهای امر به معروف و نهی از منکر به صورت محتوایی تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش یک دستگاه یادگیرنده است و یکی از گروه های مرجع که مورد اعتماد مردم است باید اصلاح را از خود شروع کند.

وی ایفای نقش آموزش و پرورش نسبت به امر به معروف و نهی از منکر را در مناسبت ها تاکید داشت و تصریح کرد: رضایتمندی اولیا و دانش اموزان، ارائه خدمات روان و گره گشایی مشکلات قسمتی از نمودهای عملی این فریضه واجب است.

پاشایی ابراز داشت: صدا و سیما بعنوان حوزه فرهنگی زیر نظر معاونت آموزش، فرهنگ و تحقیقات امر به معروف و نهی از منکر استان بهترین جایگاه را در نشر و بازتاب اقدامات و جلوه های ویژه با برنامه های تولیدی را دارد.

رئیس معاونت آموزش، فرهنگ و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر زایش کار تاکید کرد و گفت: در طول سالتحصیلی کار سازی و نظارت در حوزه های مختلف صورت گیرد.

جذب، سازماندهی، آموزش و بکارگیری گروه های امر به معروف

طاهر علمی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه امام علی(ع) در بخشی از سخنان حکیمانه خویش، بی‌تفاوتی آگاهان و ترک امر به معروف و نهی از منکر را، دلیل اصلی انحطاط دولت‌های گذشته معرفی می‌کند و برای جلوگیری از سقوط جامعه اسلامی مردم را به انجام این وظیفه که رمز پایندگی و بالندگی تمدن اسلام است، فرامی‌خواند، افزود: در اموزش و پرورش بهترین جایگاه برای احیا این فریضه فراهم است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان بند اصلی دستورالعمل وزاتی را برای شوراها جذب، سازماندهی، آموزش و بکارگیری گروه های امر به معروف معرفی کرد و گفت: بهتر است برای اجرای درست و هماهنگی بیشتر مسئول مستقیم این امر در آموزش و پرورش در جریان مستقیم سیاست گذاری های خارج از سازمان نیز باشد.

تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس با نام "یادآوران"

حسین وجدان پرست در این جلسه با تاکید بر اینکه بیشتر کارهای عملی امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش صورت می گیرد، گفت: تمام مدارس بنا به دستورالعمل وزارتی از امسال نسبت به تشکیل این شورا با نام " یادآوران" مبادرت می ورزند.

دبیر معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: این شوراها که جز تشکیلات دوم ستاد امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شوند زیر نظر روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق و مدیران مدارس اداره خواهند شد و کلاس های اموزشی ترتیب داده شده و کارت های عضویت از طرف ستاد برای یادآوران صادر می شود.

مشاور مدیر کل یادآور شد: ابلاغ روسا با امضای مدیرکل آموزش و پرورش استان صادر شده و روسا نیز ابلاغ مدیران را صادر و به این ترتیب مدیران مدارس ابلاغ یادآوران را صادر می کنند.

وی بکارگیری تجارب بسیج و اتحادیه انجمن دانش آموزی را در اجرای بهتر این دستور وزارتی خواستار شده و بر تسریع در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در نواحی و مناطق تاکید کرد.

وجدان پرست تاکید کرد: شورای "یادآوران معروف" به زودی در مدارس استان تشکیل می‌شود و همانند گروه یاوران معروف در مدارس فعالیت می‌کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار