داستان عاشورایی از قیصر امین پور در کتاب شب رادیو تهران

تهران (پانا) - هشتم آبان سالگرد درگذشت شاعر و نویسنده محبوب ایران قیصر امین پور است. به همین مناسبت، برنامه کتاب شب رادیوتهران روزهای هفتم و هشتم آبان را اختصاص به بازخوانی دو اثر عاشورایی از این شاعر و نویسنده ارزشی کشورمان داده است.

کد مطلب: ۸۶۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
داستان عاشورایی از قیصر امین پور در کتاب شب  رادیو تهران

محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده این برنامه گفت: روز هفتم آبان همزمان با شب اربعین سالار شهیدان، یک داستان کوتاه از قیصر امین پور با عنوان " شبیه، شبیه، شبیه " در این برنامه بازخوانی خواهد شد.

همچنین روز هشتم آبان هم ( همزمان با سالگرد درگذشت قیصر) یک اثر توصیفی از او با عنوان" زنی که پیامبر بود " در برنامه روایت می شود. راوی هر دو اثر زن است و خوانش آنها با صدای ساحل کریمی ضبط شده و در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

سردبیر برنامه افزود: اثر توصیفی " زنی که پیامبر بود" به ویژگی های پیام آوری حضرت زینب(س) با نگاهی نو و منطبق با وقایع روز جامعه می پردازد ، اما داستان کوتاه " شبیه، شبیه ، شبیه " نوشته ای از دوران جوانی قیصر است و تمرینی برای استعداد داستان نویسی او که الحق بسیار زیبا از کار در آمده است. در این داستان کوتاه، زنی در حال تماشای یک تعزیه است و دیده هایش را در انطباق با وقایع کربلا برای ما روایت می کند.

‪‎‪محمدباقر رضایی درباره داستان های دیگر این برنامه در هفته مورد نظر افزود: چهار داستان دیگری که از نویسندگان معاصر در این مناسبت خوانده خواهد شد، دو داستان از سیدمهدی شجاعی، یک داستان از مریم جمشیدی و یک داستان از راضیه تجار است.

دو داستان سیدمهدی شجاعی به خاطر محتوایی که متضمن ور‌ود به عرصه های مقاومتی است، با عنوان های" راز دو آینه" و " امضا" انتخاب شده اند و داستان مریم جمشیدی با عنوان " تبخیر روح " به خاطر لطافتی که در رهیافت همسر یک رزمنده به روح مفاهیم رزم ایجاد کرده، برگزیده شده و داستان راضیه تجار به خاطر روایت جذاب از مشارکت و باور زنان در عرصه های مقاومت، انتخاب شده است.

تنظیم رادیویی این آثار بر اساس زمان و مقتضیات برنامه توسط باقر رجبعلی انجام گرفته است. تهیه کننده برنامه کتاب شب رضا قربانی، صدابردار آن محسن فراهانی و مدیریت آن به عهده گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار