مالک اشرفی در جمع کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری و اردوها و فضاهای پرورشی استان گفت :

لزوم توجه یکسان به تمام دانش آموزان نخبه در دستگاه تعلیم و تربیت

مشهد (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی بر لزوم توجه یکسان به تمام دانش آموزان نخبه در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه یکسان به تمام دانش آموزان نخبه در دستگاه تعلیم و تربیت

علیرضا مالک اشرفی درمراسم اختتامیه دوره توانمند سازی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی استان گفت: اینکه مسابقات فرهنگی و هنری چقدر درتحقق اهداف و آموزه های سند تحول تاثیر گذار است باید بررسی شود.

وی افزود: دانش آموز نخبه، نخبه است چه نخبه مسابقات فرهنگی و هنری، چه نخبه قرانی و چه نخبه المپیاد ها و مسابقات علمی. ما باید به تمام نخبه ها در دستگاه تعلیم و تربیت یک نگاه مساوی داشته باشیم. یک حافظ قرآن در متوسطه اول یا یک برگزیده در یک رشته هنری از یک نخبه المپیاد علمی نباید در اذهان مربیان و والدین آنها ارزش کمتری داشته باشد

وی ادامه داد: ما در همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق کشور مربی تخصصی برای تقویت فعالیتهای پرورشی و فرهنگی نداریم و تربیت نکرده ایم.

مالک اشرفی به تشریح سابقه مسابقات فرهنگی و هنری پرداخت و گفت: درابتدا با مسابقات 5گانه آغاز شد، مسابقات 8گانه، مسابقات14 گانه در مرحله بعد و الان در95 رشته این مسابقات برگزارمی شود کارشناسان و مربیان در کف مدرسه بار این زحمات را بر دوش می کشند.

وی گفت: بعد از اعلام نتایج مسابقات فرهنگی و هنری در مرحله کشوری باید برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت منتخبین و معرفی آنها به دنیای بیرونی اجرا کنیم. باید شرایطی فراهم شود که دانش آموز را به بازار مهارت متصل کنیم

وی اظهار کرد: اگر میگوییم 5ساحت از 6ساحت تربیتی آموزش و پرورش متعلق به پرورشی وتربیت بدنی است در کتب درسی هم باید به این5ساحت توجه ویژه شود.

مالک اشرفی همچنین در خصوص اردوها ضمن تاکید بر راعایت ضوابط اردویی گفت: زمانی میتوانیم پاسخگو باشیم که دستوالعمل ها را مسلط باشیم .برای اردوهای یک روزه داخل استان هیچ مشکلی نداریم .مصوبه شورای آموزش و پرورش استان را داریم .

مالک اشرفی در ادامه در خصوص سایت ایران پرورشی افزود: سایت ایران پرورشی شاید موافق و مخالف زیاد داشته باشد .من به صورت روزانه میزان مشارکت شما را در ایران پرورشی رصد میکنم. از 47 اداره ما هنوز هستند مدارسی که به ایران پرورشی مراجعه نکرده اند. ارزیابی ما از ادارات میزان مراجعه مدارس به ایران پرورشی خواهد بود

وی گفت: ادارات حوزه پرورشی موظف هستند که مطالب مناسب را برای مدارس در ایران پرورشی بارگذاری کنند. مثلا از الان مربی ما بتواند مطالب مرتبط با اربعین را در سایت استفاده کند. ایران پرورشی دیگر فقط متعلق به حوزه امور قرآنی نیست و تمام ادارات حوزه پرورشی در آن فعالیت دارند. تنها مطلبی که در ایران پرورشی برای شما امتیاز دارد پاسخگویی به موقع به مکاتبات است.

وی به لزوم اهمیت دادن به مناسبت­ ها به عنوان یکی از فعالیت­های مبنایی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تمام تلاشمان را بکار می‌بندیم تا راهپیمایی روز ۱۳ آبان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار