رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس: وزارت آموزش‌وپرورش نیاز به ثبات مدیریت دارد

کولیوند: حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز مهاجر در استان البرز تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - نماینده کرج و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بر تثبیت مدیریت در آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تاکید کرد و هشدار داد در غیر این صورت آموزش و پرورش در کوتاه و میان‌مدت به اهدافش دست پیدا نمی‌کند.

کد مطلب: ۸۶۵۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس: وزارت آموزش‌وپرورش نیاز به ثبات مدیریت دارد

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره وضع آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی استان البرز نز گفت: «تعداد زیادی شاید بیش از 100 مدرسه این استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند. بعد از استان تهران، بیشترین آمار تعداد دانش‌آموز را استان البرز با 420 هزار دانش‌آموز داراست.»

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ادامه داد: «آمار مهاجرت به استان البرز بالا یعنی 3.6 درصد است که وحشتناک است. معدل مهاجرت در کشور 1.6 درصد است ولی مهاجرت البرز از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.»

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از وجود حدود 150 هزار دانش‌آموز مهاجر در این استان خبر داد و گفت: «دانش‌آموزان ما عمدتا مهاجرانی هستند که در 8 سال گذشته در شهرستان کرج و شهرهای تابعه مانند محمدشهر، ماهشهر، مشکین دشت، فردیس و ... ساکن شده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد که وضع آموزش و پرورش ما خاص است، بنابراین مدیریت این آموزش و پرورش هم باید خاص باشد.»

او افزود: «خوشبختانه امروز وضع آموزش و پرورش استان یک وضع معمولی تثبیت‌شده است. استنباط من این است که باید همه ما به ویژه مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش کمک کنیم.»

کولیوند گفت: «وزارت آموزش و پرورش نیاز به ثبات مدیریت دارد و نباید دائما تحت فشار، سوال و ... قرار گیرد. البته سوال حق نمایندگان است اما نباید در فضایی وارد شویم که آموزش و پرورش را متزلزل کنیم.»

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بر تلاش همگانی برای ثبات مدیریت در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «این ثبات می‌تواند کمک کند تا آموزش و پرورش به اهداف اصلی خود دست پیدا کند. اگر ثبات مدیریت در آموزش و پرورش متزلزل شود، مطمئنا نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.»

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: «تلنباری از مشکلات داخلی و تحمیل‌شده در آموزش و پرورش از جمله تنگناهای بودجه‌ای و مهاجرت‌های بی‌رویه وجود دارد که همه اینها می‌طلبد به مدیریت آموزش و پرورش زمان و فرصت داده شود تا آموزش و پرورش را به اهدافش برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار