11 حمام خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اعلام کرد 11 حمام خورشیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در بین عشایر این منطقه توزیع و نصب شده است.

کد مطلب: ۸۶۵۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
11 حمام خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

بهرام زینال‌زاده گفت: یک میلیارد و 232 میلیون ریال اعتبار برای تهیه و نصب این حمام های خورشیدی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به عشایر در کانون توجه دولت قرار دارد، بیان کرد: این تجهیزات تا پایان نیمه نخست سال جاری در بین خانواده های عشایری استان توزیع شده است.

زینال‌زاده با اشاره به اینکه راه اندازی حمام های خورشیدی با هدف تامین رفاه و آسایش عشایر انجام می شود، ادامه داد: توسعه استفاده از امکانات و دستگاه هایی که با انرژی خورشیدی کار می کنند از مهمترین برنامه های اداره کل در راستای خدمت رسانی مناسب به عشایر است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

زینال‌زاده با اشاره به اینکه 15 هزار و 599 خانوار عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد حدود 600 خانوار به خارج از استان کوچ کرده است و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می کنند.


وی افزود: 103 هزار و 927 نفر از جمعیت آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و یکهزار روستای این استان زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار