فرماندار اسلامشهرتاکید کرد:

ضرورت به روزآوری کتب کتابخانه های عمومی در اسلامشهر

اسلامشهر ( پانا ) - فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت :شرایط فعلی کتابخانه های عمومی اسلامشهر مطلوب نیست و باید با جدیت بیشتری در جهت رونق فعالیت کتابخانه ها در سطح شهرستان تلاش کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت به روزآوری کتب کتابخانه های عمومی در اسلامشهر

در این جلسه که نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز حضور داشت، مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهردر سخنانی اظهار داشت: عضویت ۱۲ هزار نفر در کتابخانه های عمومی اسلامشهر با توجه به جمعیت بالای این شهرستان پذیرفتنی نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر از مفاخر علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی بسیاری برخوردار است ، تصریح کرد: باید آسیب شناسی لازم صورت گیرد تا ببینیم ایراد کار کجاست که از کتابخانه های عمومی شهرستان استقبال نمی شود.
مرسلپور با اشاره به اینکه اهتمام جمعی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان نبوده گفت: شرایط فعلی کتابخانه های عمومی اسلامشهر مطلوب نیست و اعضای این انجمن باید با جدیت بیشتری در جهت رونق فعالیت کتابخانه ها در سطح شهرستان تلاش کنند.
وی همچنین بر ضرورت به روزآوری کتب کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: باید تفاهم نامه ای جهت توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی توسط شهرداری های شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های شهرستان منعقد شود.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه فضای مجازی بیشتر جنبه سرگرمی دارد و نمی تواند جایگزین کتاب و کتابخوانی شود، ادامه داد: با این حال ما باید با راه اندازی کانالهای مختلف و ارائه کتب گویا از فضای مجازی نیز جهت تشویق مردم به مطالعه کتاب استفاده کنیم.
مرسلپور خواستار برگزاری مسابقات کتابخوانی بویژه در سطح مدارس جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان شد و تصریح کرد: کارگروهی زیر مجموعه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جهت بررسی کارشناسی و دقیق موضوعات مربوط به این انجمن تشکیل می شود.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار