معرفی معماری رومی در شهرهای سوریه در برنامه «حکایات مدینه»

تهران (پانا) - معرفی آثار باستانی و مراکز دیدنی دو شهر مهم از استان سویدای سوریه، موضوع برنامه «حکایات مدینه» شبکه العالم است.

کد مطلب: ۸۶۵۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معرفی معماری رومی در شهرهای  سوریه در برنامه «حکایات مدینه»

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، دوربین «حکایات مدینة» شبکه العالم امشب به یکی چند شهر از شهرهای استان سویدا در سوریه رفته است

استان سویداء در جنوبی‌ترین نقطه سوریه قرار دارد و در گوشه و کنار آن آثار گوناگونی از دوران مختلف بر جای مانده ‌است. تاریخ شهر سویداء به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد.

از شهرهایی که امشب با آثار باستانی و اماکن دیدنی آن آشنا می شویم شهر القنوات و شهباء است که طارق علی مجری برنامه اطلاعاتی در این خصوص به بینندگان ارائه می کند.

در این برنامه تشریح می شود که شهر شهباء زادگاه مارکوس ژولیوس فیلیپوس ملقب به فیلیپ عرب بود که پس از رسیدن به امپراتوری در سال 244 میلادی ، برآن بود تا شهر زادگاهش را به رم دوم بدل سازد.

در برنامه «حکایات مدینه» با آثار به جای مانده از شهر شهباء که تداعی کننده آثار قدیمی شهرهای روم باستان است ، بیشتر آشنا می شویم.

«حکایات مدینة» امشب ساعت 20 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود و فردا ساعت 16 نیز تکرار خواهد شد.این برنامه در دفتر دمشق تهیه و تولید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار