حوزه پرورشی یکی از اساسی ترین و مهم ترین بعد های دستگاه تعلیم و تربیت است

کلات (پانا) - برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی مدیران مدارس و حوزه پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حوزه پرورشی یکی از اساسی ترین و مهم ترین بعد های دستگاه تعلیم و تربیت است

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در جمع مدیران مدارس گفت: حوزه پرورشی یکی از اساسی ترین و مهم ترین بعد های دستگاه تعلیم و تربیت است و کار ویژه این حوزه تلاش در اجتماعی شدن دانش آموزان است .و این بر کسی پوشیده نیست.

پایسته افزود : معلمان و مدیران اگر بر مبنای برنامه محوری ،دستورات راهبردی و با راهکار حرکت کنند قطعا سطح دانش خود و دانش آموزان را ارتقاء خواهند داد. تربیت نیروی انسانی در مدارس کار ویژه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.
"تعلیم و تربیت" دو بال اصلی آموزش و پرورش هستند که در کنار هم هویت "علمی و تربیتی" را به وجود می آورند.

وی گفت : توجه به تربیت دو بعد "دستوری"و "عملی ، مشارکتی "دارد. که همیشه در بعد دستوری نتایج کار بر عکس بوده است. اگر مشارکت را گسترش دهیم جایگاه هر کسی در جامعه به نحو شایسته خواهد بود و موفقیت های بیشتری به دست خواهد آمد.

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: اگر برای داشتن شهر آباد از چارچوب فردی خارج و به چارچوب جمعی و هدف گذاری شده روی آوریم همه ی افراد جامعه از آن نفع خواهند برد. در دین اسلام نیز تاکید زیادی بر بحث مشارکت اجتماعی شده است.

وی ادامه داد : جامعه مطلوب ،جامعه ای است که در آن برای" امورات زندگی"،"تفکر "و" بیان" دغدغه ای وجود نداشته باشد . مدارس نیز جدای از این مسائل نیستند. چرا که دغدغه های مالی در مدارس می تواند بر امر تحصیل فرزندان ما تاثیر داشنه باشد . پس مشارکت پذیری اولیا برای رفع نیاز ها قطعا راهگشا خواهد بود.

پایسته گفت : آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باید شناسایی شود و صورت جدی به آن پرداخت . "کنترل خشم" و "اعتماد به نفس"دو مقوله مهمی هستند که اگر بدان پرداخته نشود ممکن است اتفاقاتی رقم بخورد که واقعا جبران ناپذیر باشد. با شخصیت دادن و مسئولیت پذیر کردن دانش آموزان می توان در ارتقاء ضریب اعتماد به نفس آنها گامهای موثری برداشت.

وی تصریح کرد : نباید شرایطی را فراهم کنیم که هویت اجتماعی دانش آموزان به خطر بیافتد .چرا که دلیل اتفاق #بزه های اجتماعی عدم آموزش درست و عدم ایجاد شخصیت در دوره های دانش آموزی یک فرد است.

وی گفت : یکی از راهکار های ارتقاء هویت اجتماعی معرفی اسطوره ها و تعریف و شناساندن آیین های قومی و اصیل است.بحث های #مشارکتی ،#اداری و #محیط فیزیکی چرخه های زیر ساختی مدارس هستند که باید به جدیت پیگیری شوند تا چرخه تعلیم بدرستی به راه بیافتد.

وی در پایان گفت : در ابعاد درون بخشی و برون بخشی باید همه ی دستگاه های مربوط ،افراد و شخصیت های الگو،و انجمن ها در کنار مدارس باشند تا در پیش برد اهداف آموزشی گام های اساسی برداشته شود. اگر همه ی افراد در جامعه نسبت به مسئولیتی که پذیرفته اند حس مسئولیت پذیری داشته باشند به اهداف آرمانی مورد نظر خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار