شماره جدید «فیلم نگار» منتشر شد

تهران (پانا) - شماره ۱۹۱ ماهنامه «فیلم نگار» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

کد مطلب: ۸۶۵۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شماره جدید «فیلم نگار» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در سرمقاله این ماهنامه به موضوع عاشورا در سینمای دینی اشاره شده است.

همچنین در بخش سینمای ایران، با «هومن سیدی» کارگردان فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت وگو شده و در بخش کشمکش تسلسل خشونت از طریق رابطه پدر و پسری در فیلمنامه این فیلم، ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی فیلمنامه بررسی شده است.

بررسی فیلمنامه «عرق سرد» از منظر نقد اخلاقی هنر و نگاهی به ساز و کار کشمکش‌ها در آن، حرکت پیش‌رونده در فیلمنامه این فیلم، چگونگی گسترش داستان فیلم «جاده قدیم»، چگونگی ایجاد مانع و حل و فصل آنها در فیلمنامه «اجباری» و مقایسه دو فیلمنامه «داش آکل» از «کیمیایی» تا «براهیمی» و نگاهی به دیالوگ‌ها و موقعیت‌های فراگیر کمیک در سینمای ایران از دیگر بخش‌های این ماهنامه است.

در این شماره از فیلم نگار همچنین سیناپس «آفا»، «حیوانات آمریکایی»، «قانون کودکان»، «نعناع»، «خانه‌ای با ساعتی در دیوارهایش»، «مرد کوکلس کلان سیاه» و «آسیایی‌های خرپول» منتشر شده است. در بخش کارگاه فیلم نیز «عبور از دوزخ» پرده دوم دیده می‌شود.

سخنرانی «کنت لونرگان» در سمینار بفتا، رازهای قالب‌بندی فیلمنامه با مطالعه موردی «یک مکان آرام»، تجربه‌های پراکنده درباره شخصیت پردازی در فیلمنامه و فیلمنامه کامل فیلم‌های «گاندی» به همراه یادداشت مترجم و سکانس برگزیده و تحلیل روایت دراماتیک تاریخی اثر به چشم می‌خورد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار