بیش از 500 فرد و نهاد در جشنواره مروجان کتابخوانی شرکت کردند

کاشان ( پانا)- دبیر جشنواره مروجان کتابخوانی، از مشارکت بیش از 500 فرد و نهاد مروج کتابخوانی در پنجمین دوره این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 500 فرد و نهاد در جشنواره مروجان کتابخوانی شرکت کردند

فرمهر منجزی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: از ویژگی این جشنواره افزایش کمی و کیفی آثار همراه با بهبود کیفی ایده ها، برنامه ها و کارهای انجام شده در عرصه ترویج‌ کتابخوانی نسبت به چهار دوره‌ برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: مرحله نخست داوری این رقابت فرهنگی از بیست و سوم مهرماه آغاز شده که در این مرحله، پس از بررسی همه آثار،کارهایی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کنند، به مرحله نهایی داوری راه پیدا خواهند کرد و نامزدها به تفکیک افراد و نهادهای فعال در ترویج کتابخوانی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه 15 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود اما به علت استقبال مخاطبان، این فرصت تا پنجم آبان ادامه یافته که مروجان کتابخوانی مستند اقدام‌ها و فعالیت‌هایشان به دبیرخانه ارسال کنند اما همزمان داوری مرحله نخست نیز در چند نشست در دبیرخانه جشنواره انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از میان آثار دریافت شده، در بخش نهادهای غیردولتی، بیشترین آثار مربوط به سازمان‌های مردم نهاد بوده و بعد از آن بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی، فضای مجازی و مروجان الکترونیک و واحدهای صنفی در این رقابت شرکت کردند.

دبیر جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: بیشترین آثار در بخش افراد نیز مربوط به کتابداران، معلمان، نویسندگان و مترجمان، مربیان مهد کودک، هنرمندان، برنامه سازان رادیو، امامان جماعت، کتابفروشان و دانش‌آموزان بود. همچنین در بخش نگاه ویژه مربوط به دانشجویان، بازنشستگان و کتابداران مدارس است.

وی درباره داوری آثار افزود: تأثیر پایدار فعالیت مروجان کتابخوانی در میان مخاطب‌، نوآوری در شیوه‌های ترویج کتابخوانی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی، جلب مشارکت افراد و گروه‌های مختلف، اثربخشی در جامعه، فعالیت گروهی و داوطلبانه از جمله معیارهای داوری آثار است.

منجزی تصریح کرد: ترویج کتابخوانی، فعالیتی تدریجی و مستمر است که افراد و نهادهایی که مستمر در این زمینه فعالیت می‌کنند، از امتیاز بیشتری برخوردار هستند و باید که از آنها حمایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار