سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است و باید به منابع چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسیم

تهران (پانا) - سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتاب درسی را مهم‌ترین منبع یادگیری دانست که باید به منابع چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسیم.

کد مطلب: ۸۶۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است و باید به منابع چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حیدر تورانی در گردهمائی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، گفت: «آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول تکلیفش مشخص‌شده است، اکنون بهترین اقدام در آموزش‌وپرورش، تلاش برای این است که تمامی منابع را هم سو و ‌هم‌جهت کنیم تا به اهداف و آرمان‌ها در سند تحول دست پیدا کنیم و ما امروز به تحقق تحول نیاز داریم.»

او افزود: «در سازمان پس از پژوهش و تحقیقات متعدد، مدل رهبری اثربخش ترسیم‌شده است که هدف آن داشتن تصویر جامع و بسیج تمام منابع برای دست‌یابی به تصویر کلان و نهایی است و با مدیریت پژوهش، توسعه منابع انسانی، توسعه ارتباطات به کمک شش سیاست راهبردی سازمان همچون ماندگاری کتب درسی، چندتالیفی و چندرسانه‌ای و چابک سازی برنامه درسی مؤلفه‌های مدل را محقق می‌کنیم تا به افزایش کیفیت آموزش برسیم.»

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: «سیاست، هدف و برنامه نیست و سیاست‌گذاری راهبردی در آموزش‌وپرورش مهم است؛ سیاست مجموعه‌ای از قوانین است تا تمامی منابع و ظرفیت‌ها همسو در راستای اهداف سازمان به کار گرفته شود؛ سیاست کمک می‌کند تا ارتباط افقی در سازمان تقویت شود و از جزیره‌ای عمل کردن جلوگیری شود.»

تورانی گفت: «تولیدات را باید با نیازهای سازمان انطباق بدهیم، کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است و سازمان باید به چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسد؛ باید دقت کنیم ضمن اینکه کتاب قوی و استاندارد داشته باشیم به چندتألیفی برسیم و از ظرفیت همه دستگاه‌های ذی‌ربط کمک بگیریم.»

او در ادامه گفت: «چابک‌سازی برنامه درسی برای سبک شدن و غنی شدن محتوای آن است و آنچه در سازمان تولید می‌شود، برای محقق شدن به کمک نیاز دارد که مدیران مدرسه و معلمان نقش مهمی در این تحقق دارند.»

تورانی به برنامه ویژه مدرسه اشاره کرد و گفت: «برنامه ویژه مدرسه و اطلاعات آن در سایت سازمان بارگذاری شده است و چارچوب آن آماده‌شده است.»

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: «در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی تأکید شده است که تفویض اختیار به مدرسه صورت بگیرد و مدیران مدارس می‌توانند از این برنامه ویژه استفاده کنند و البته برنامه ویژه مدرسه به‌طور آزمایشی اجرا خواهد شد.»

تورانی گفت: «برای غنی شدن آموزش کتاب محیط‌ زیست پایه یازدهم با سازمان آب در استان‌ها هماهنگی شده است که همه همکاری‌ها برای آموزش بهتر دانش‌آموزان انجام بگیرد و استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار