سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان خبرداد:

آغاز مهاجرت زمستانه پرندگان سیبری به سد رزه درمیان

درمیان (پانا) ـ سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان گفت: با آغاز فصل سرما مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به سد رزه در شهرستان درمیان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مهاجرت زمستانه پرندگان سیبری به سد رزه درمیان

مسعود مستقیم سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان با اعلام این خبر گفت: سد رزه درمیان به علت وجود آب ، مواد غذایی و امنیت ، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به حساب می‌آید از این رو هزاران پرنده مهاجر همه ساله در پی زیستگاهی مناسب برای گذارندن زمستان ، مسافت های طولانی را طی کرده و به سد رزه درمیان کوچ می‌کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان تصریح کرد: این پرندگان مهاجر از انواع مختلف از قبیل اردک سرسبز، غاز وحشی، خوتکا، چنگر، باکلان، فلامینگو، حواصیل و آبچلیک هستند که فصل پاییز و زمستان را مهمان سد رزه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهاجرت این پرندگان تا نیمه آذر ماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی شده که تعداد این پرندگان به 6هزار قطعه نیز برسد.

مستقیم یادآور شد: هم‌زمان با مهاجرت این پرندگان آبزی و کنارآبزی به این سد و با اشاره به اینکه بحث برقراری امنیت و حفاظت این پرندگان توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درمیان تأمین می‌شود گفت: بازرسی و کنترل‌های روزانه و گشت‌های شبانه در این مدت برای حفظ امنیت و آرامش در این سد انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار